Kolejne badanie dotyczące uzależnienia od gier wideo pozwoliło na wyłonienie listy tych najbardziej wciągających

Znaleźliście swoje ulubione tytuły?

Kolejne badanie dotyczące uzależnienia od gier wideo pozwoliło na wyłonienie listy tych najbardziej wciągających
Bartosz Witoszka

14.01.2020 | aktual.: 14.01.2020 18:26

Temat uzależnienia od gier podnoszony był wiele razy, głównie przy okazji materiałów, które miały na celu ukazać elektroniczną rozrywkę w negatywnym świetle. Łatka “grasz, czyli jesteś uzależniony” nie przypadła do gustu graczom, ale prawda jest taka, że uzależnić można się od wszystkiego i jeśli coś negatywnie wpływa na nas lub nasze najbliższe otoczenie, to warto temu przeciwdziałać.

I w tym właśnie ma pomóc dodanie “zaburzeń na tle gier wideo” (ang. gaming disorder) do Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób i Zaburzeń przez Światową Organizację Zdrowia. I nie, nie oznacza to, że jeśli gracie, to powinniście wybrać się do psychologa czy zafundować sobie terapię. Wprowadzeniu tego oznaczenia do oficjalnego rejestru, pozwoli na dokładniejsze badania i opracowywanie metod leczenia dla osób, które naprawdę potrzebują pomocy. A jeśli czujecie taką potrzebę, to do psychologa możecie wybrać się zawsze – jeśli z czymś sobie nie radzicie, nie bójcie się szukać i prosić o pomoc.

Obraz

Okazało się, że najbardziej uzależniającą grą jest Minecraft, ale nie zabrakło też For Honor, Overwatcha, Fortnite’a czy Red Dead Redemption. Ze wszystkich osób, które wzięły udział w badaniu, 27,8% uzyskało wynik 41,2 punktów, co oznacza, że ta grupa jest lub ma skłonności do uzależnienia od gier wideo. Więcej danych dotyczących badania znajdziecie na grafikach poniżej, przy tym warto jednak pamiętać, że krótka ankieta w Internecie jest ostatecznie mało miarodajna. Być może dokładniejsze badanie w tym temacie pojawią się po 2022 roku.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz

Bartek Witoszka

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościbadaniauzależnienie
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.