Kojima: "Dzielenia Metal Gear Solid V na dwie części nie było w planie"
Dlaczego zatem stało się faktem?
Hideo Kojima zamierzał wypuścić prolog (czyli MGSV: Ground Zeroes) i główną grę (czyli MGSV: Phantom Pain) razem i w tym samym czasie. Nie doszło do tego, gdyż jak twierdzi japoński twórca, w ten sposób gra nigdy nie ukazałaby się tak szybko po starcie PS4 w Japonii. A Konami bardzo zależało na tym, by po premierze konsoli pojawiła się jakaś wysokobudżetowa japońska gra.
Świat w Phantom Pain ma być 200 razy większy od lokacji z Ground Zeroes. Kojima mówi nawet, że MGSV jest tak duże, że gracze zaczną narzekać, że nie mogą go skończyć. Hm, osobiście nie zamierzam z tego powodu biadolić. Choć twórcy tego oficjalnie nie potwierdzają, trudno oczekiwać premiery w tym roku.
Konami milczy w sprawie pecetowej wersji Phantom Pain, ale Hideo Kojima bardzo chciałby ujrzeć grę na tej platformie. Konkretów brak. Na konsolach starej i nowej generacji Metal Gear Solid V: Ground Zeroes ukaże się 20 marca.
[Źródło: IGN]
Marcin Kosman