Koji Igarashi zbiórką na Bloodstained pobił rekord Kickstartera
Zbiórka wciąż trwa, ale rekord wpłat w kategorii gier wideo, który do tej pory należał do Torment: Tides of Numenera (4,188,927 dolarów), został już pobity. W pokonanym polu zostają też Pillars of Eternity i Mighty No.9.
11.06.2015 | aktual.: 05.01.2016 15:02
Przypomnijmy, że startując ze zbiórką na swoją grę Igarashi informował, że budżet gry ma dopięty w 90%. Prosił o 500 tysięcy dolarów, by pokazać swoim inwestorom, że gracze naprawdę są zainteresowani powrotem ciut zakurzonego gatunku. Wcześniej wydawcy powiedzieli mu, że takiego zapotrzebowania nie ma. Ciekawe, jakie nastroje panują w siedzibie Konami - byłego pracodawcy Igarashiego - gdy widzą, że zebrał już ponad 4,2 miliona dolarów, bijąc dotychczasowy rekord Kickstartera.
Rekordowe zbiórki na gry
Nam pozostaje się cieszyć i liczyć, że właściwie spożytkuje te pieniądze. To 8,5 raza więcej, niż pierwotnie chciał. A przecież do dopięcia budżetu gry brakowało mu tylko 10% funduszy.
Ale warto też przypomnieć sobie los Double Fine Adventure, które później zmieniło się w Broken Age. Tim Schafer zebrał cztery razy więcej pieniędzy, niż przewidywał i tak przeprojektowywał i rozbudowywał grę, że fundusze się skończyły. Marcin Kosman pisał wtedy:
Łatwo się wczuć w jego położenie. Gdyby dostał 400 tys. $, tworzyłby grę za te pieniądze. Skoro dostał kilka razy więcej, to uczynił projekt znacznie większym. Na pewnym etapie trudno kontrolować budżet i rozmiary gry, z czego też biorą się częste opóźnienia premier. Kolejne miesiące tworzenia to kolejne wydane pieniądze. Tak stało się też w tym przypadku. Być może Schafer sądził, że jest w stanie sam sprawować nad wszystkim pieczę - jeśli tak, to się przeliczył.
Oby Igarashi wykazał się większym talentem mierzenia sił na zamiary. Dzięki biciu kolejnych bonusowych progów, Bloodstained wzbogaciło się między innymi o:
- wersje na Wii U, Vitę oraz pozbawione DRM wydanie na GOG.com
- lokalny oraz sieciowy tryb współpracy i rywalizacji
- Igarashiego w roli ukrytego bossa
- supertrudny tryb Classic
- japońskie i angielskie głosy
Teraz pozostaje nam czekać do 2017 roku. Oby nie dłużej... Na wsparcie Bloodstained macie jeszcze ponad 30 godzin.
[źródło: Kickstarter]
Maciej Kowalik