Kingdom Under Fire 2 odpalone na PS3 - światełko nadziei na MMOARTS?
Powstawanie Kingdom Under Fire 2 to prawdziwa niekończąca się historia obecnej generacji. Na to MMOARTS (Massive Multiplayer Online Action Real-Time Strategy) czekam od 2009 roku i nie wiem, czy jeszcze wierzę, że kiedyś uda się zagrać. Nawet po poniższej prezentacji, która jest jednak jakimś światełkiem w tunelu.
Rozmaitych zwiastunów, prezentacji bohaterów czy rozgrywki przewinęło się już przez nasze łamy sporo, ale nauczyłem się, by nie dowierzać im zbytnio. Autorzy często rzucali słowa na wiatr. Jak chociażby w 2009 roku, gdy ogłosili, że Kingdom Under Fire 2 pod koniec 2010 roku trafi na 360 i PC. Potem premiera została przeniesiona na 2011, by w końcu okazało się, że wersja Xboksowa została skasowana i w 2012 roku gra wyląduje na PC i PlayStation 3. Jak pewnie wiecie, nic takiego nie miało miejsca.
Mój zapał już dawno opadł i będzie trzeba czegoś więcej, niż pokaz, że gra wciąż istnieje i działa na PS3, bym znów poczuł ekscytację. No, ale jest i działa, a oto dowód:
Jeśli graliście we wcześniejsze, konsolowe, Kingdom Under Fire, to wiecie, że była to w gruncie rzeczy siekanka połączona z kilkoma elementami strategii czasu rzeczywistego, co dodawało rozgrywce mnóstwo świeżości. Potem wyszedł słabiutki spin-off pt. Kingdom Under Fire: Circle of Doom i wbił ludziom do głowy, że KuF to tylko kiepski slasher.
Przeniesienie rozgrywki pierwszego Kingdom Under Fire na sieciowe pola walki byłoby wielką sprawą i z pewnością wniosłoby ożywienie na poletko gier MMO. Ale ile można trzymać zaciśnięte kciuki? Obietnice międzyplatformowego multiplayera i identycznego wyglądu wersji konsolowej i PC to ładne słowa, ale skoro nie idzie za nimi konkretna data premiery, to pozostanę sceptykiem. Ale jeśli gra kiedyś trafi na sklepowe półki, to możecie spodziewać się mnie na czele kolejki.
Podoba mi się też informacja o tym, że przed premierą być może dostaniemy demo. Na pewno baaaardzo by się przydało. A na koniec zostawię was z dość starym filmikiem, pokazującym rozgrywkę. Wolno się rozkręca, ale gdy już to zrobi...
źródło: Gematsu
Maciej Kowalik