Kilka faktów o Final Fantasy XIII
Coraz więcej szczęśliwców miało przyjemność ukończyć demo Final Fantasy XIII, dzięki czemu spływają kolejne informacje zarówno na temat zawartości samej gry jak i kwestii pobocznych. Najważniejsza i najciekawsza kwestia to różnice w stosunku do poprzedników. Zgrabnie podsumował to 1Up:
16.04.2009 | aktual.: 14.01.2016 15:47
- Nie ma MP, można używać tyle czarów ile chcemy
- Nie ma XP ani podnoszenia poziomów
- Nie ma losowych walk, wszyscy oponenci są widoczni
- Walki są bardzo szybkie i można ustawić w kolejce maksymalnie 3 akcje
- Kumple z drużyny są całkowicie kontrolowani przez konsolę
Muszę przyznać, że jestem lekko zszokowany. Zwłaszcza dwa pierwsze punkty każą się zastanawiać jak będzie wyglądał rozwój postaci i jaką rolę odegrają czary. Walka jest w zasadzie w czasie rzeczywistym i ma podobno tak podkręcone tempo, że ustawiając 3 akcje nie mamy czasu potem ich pooglądać, bo w międzyczasie trzeba myśleć już nad kolejnymi.
Interesującą rzecz zauważył też japoński Pocket News. Otóż godzinne demo waży aż 5.09GB, co w przypadku pełnej gry pewnie rozrośnie się kilkukrotnie. Przed Square Enix ciężki orzech do zgryzienia z odpowiednią kompilacją kodu i upychaniem go na Xboxowe DVD.