Kiepskie wyniki sprzedażowe Shenmue III w Japonii i Wielkiej Brytanii

Nostalgia i łatka “gry dla fanów” nie pomogły.

Kiepskie wyniki sprzedażowe Shenmue III w Japonii i Wielkiej Brytanii
Bartosz Witoszka

28.11.2019 12:31

Po 18 latach od wydania Shenmue II, wielokrotnie przekładana “trójka” w końcu zadebiutowała na PlayStation 4 i komputerach osobistych (Epic Games Store) 19 listopada. Od zapowiedzi Shenmue III na konferencji Sony podczas E3 w 2015 roku wokół produkcji Ys Net narosło wiele kontrowersji, a gracze poczuli się zwyczajnie oszukani, gdy dowiedzieli się, że wersja na PC pojawi się tylko na Epic Games Store. Niby jest to tylko czasowa ekskluzywność, ale dla wielu był to pretekst do wycofania swoich pieniędzy, które wpłacili na zbiórkę na Kickstarterze.

Obraz

Famitus (tłumaczone przez Gematsu) opublikowało listę najlepiej sprzedających się gier w Japonii w minionym tygodniu i wynika z niej, że nostalgia i łatka gry “dla fanów” nie pomogły Shenmue III w osiągnięciu zadowalającego wyniku. Niecałe 18 tysięcy kopii sprzedanych na PlayStation 4 uplasowało produkcję studia Ys Net na czwartym miejscu. Nie najlepiej wygląda to również w Wielkiej Brytanii, gdzie gra uplasowała się dopiero na 17. miejscu. Oczywiście oba zestawienia dotyczą tylko sprzedaży fizycznej, a ta z miesiąca na miesiąc traci na znaczeniu, ale biorąc pod uwagę, że odświeżone wersje pierwszej i drugiej części, które pojawiły się w 2018, sprzedały się dwa razy lepiej, sytuacja z Shenmue III nie napawa optymizmem.

Bartek Witoszka

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.