Kaz Hirai: Nie można zapominać o typowych graczach
Guardian.co.uk przeprowadził interesujący wywiad z Kazem Hirai, w którym poruszono sporo kwestii dotyczących przeszłości i przyszłości marki PlayStation. Zainteresowanych odsyłam do artykułu, a tutaj przytoczę fragment, w którym szef marki PlayStation zwraca uwagę na znaczenie graczy hardkorowych, którzy powinni być fundamentem każdej platformy:
14.06.2009 | aktual.: 11.01.2016 18:12
"(...) Zawsze zaczynaliśmy od tej podstawowej grupy graczy i później ją rozszerzaliśmy. Konsola po prostu potrzebuje tego solidnego zestawu gier, które trafiają do graczy. Spójrzcie na God of War. Wypuściliśmy go w 7 roku życia PS2 i wielu ludzi zastanawiało się dlaczego. To dlatego, że zawsze chcieliśmy wspierać naszych graczy. PS3 jest dopiero w jednej czwartej swojego 10-letniego cyklu życia, więc chcemy mieć pewność, że wspieramy i ekscytujemy graczy hardkorowych." Oczywiście to nie wszystkie gry jakie oferuje Sony:
"To wcale nie znaczy, że nie próbujemy poszerzyć naszej grupy docelowej. Singstar i Buzz to najbardziej oczywiste przykłady. Jednakże musimy to czynić w bardziej kontrolowany sposób. Jeśli uderzycie w rynek masowy zbyt szybko i nie będziecie wspierać typowych graczy to zabraknie Wam tych podstaw, by wspierać platformę. Bez tego fundamentu skończycie z niestałą publiką, która choć duża prawdopodobnie pójdzie w końcu dalej. To działanie jest w porządku, gdy myślicie o 5 letnim cyklu życia, podobnie jak nasza konkurencja robiła w przeszłości. Nowa konsola pojawia się na rynku i stara od razu przestaje być wspierana. My podchodzimy do tego w sposób dużo bardziej długodystansowy, przynajmniej w kwestii sposobu zarządzania platformą i grami, które wychodzą w każdym momencie jej życia." W zdaniu tym, podobnie jak w całym artykule, Hirai przede wszystkim przypomina, że Sony planuje utrzymywać PS3 na rynku 10 lat i ich plan jest długoterminowy. Cieszy również, że firma nie zapomina o graczach hardkorowych, choć daje też coś tym niedzielnym. Wydaje mi się jednak, że w tej generacji żadna z konsol nie zniknie z rynku po 5 latach i to nie tylko Sony przygotowało swoją strategię długoterminowo, ale tego dowiemy się dopiero za kilka lat.