Kącik sukcesów polskich gier, czyli doskonały wynik Wiedźmina 3 i SUPERHOT VR

Wampiry od Draw Distance również trzymają się dobrze.

Kącik sukcesów polskich gier, czyli doskonały wynik Wiedźmina 3 i SUPERHOT VR
Bartosz Witoszka

30.12.2019 17:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Polska branża gier wideo z pewnością może zaliczyć mijający właśnie rok 2019 do udanych. Oprócz Cyberpunka 2077, który jeszcze przed premierą zaliczył komercyjny sukces, w tym roku ukazało się wiele godnych uwagi tytułów, a w ciągu najbliższych kilku miesięcy na pewno nie zabraknie powodów do sięgnięcia czegoś z rodzimego rynku. Daleki jestem od twierdzenia “dobre, bo z Polski”, ale liczby nie kłamią i zdecydowanie mówią same za siebie.

I tak na przykład w Wiedźmina 3 na Steamie grało jednocześnie prawie 94 tysiące osób. Jest to o dwa tysiące lepszy wynik od poprzedniego rekordu ustanowionego przez grę w maju 2015 roku przy okazji jej premiery. Już w piątek informowałem o wzroście zainteresowania produkcją CDPR, jednak wtedy mowa była o około 70 tysiącach graczy. Na premierze netfliksowego Wiedźmina skorzystał również sam Andrzej Sapkowski – autor książek, na których podstawie powstał zarówno serial, jak i wcześniej growa trylogia – który aktualnie jest najpopularniejszym pisarzem na Amazonie.

Inna polska ekipa również zaliczyła spory sukces i tak deweloperzy odpowiedzialni za SUPERHOT VR w tydzień zarobiło dwa miliony dolarów. Mowa o kopiach sprzedanych za pośrednictwem Steama i PlayStation Store, jednak w tym drugim przypadku mamy dostęp do nieprecyzyjnych danych, więc ostateczna liczba może się różnić.

Warto również wspomnieć o deweloperach z Draw Distance, których najnowsza produkcja, Vampire: The Masquerade – Coteries of New York, znalazła się w gronie najlepszych premier grudnia na Steamie. O pełnym podsumowaniu roku przygotowanym przez platformę przeczytacie tutaj.

Bartek Witoszka

Komentarze (6)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.