Kącik sukcesów polskich gier, czyli doskonały wynik Wiedźmina 3 i SUPERHOT VR
Wampiry od Draw Distance również trzymają się dobrze.
Polska branża gier wideo z pewnością może zaliczyć mijający właśnie rok 2019 do udanych. Oprócz Cyberpunka 2077, który jeszcze przed premierą zaliczył komercyjny sukces, w tym roku ukazało się wiele godnych uwagi tytułów, a w ciągu najbliższych kilku miesięcy na pewno nie zabraknie powodów do sięgnięcia czegoś z rodzimego rynku. Daleki jestem od twierdzenia “dobre, bo z Polski”, ale liczby nie kłamią i zdecydowanie mówią same za siebie.
I tak na przykład w Wiedźmina 3 na Steamie grało jednocześnie prawie 94 tysiące osób. Jest to o dwa tysiące lepszy wynik od poprzedniego rekordu ustanowionego przez grę w maju 2015 roku przy okazji jej premiery. Już w piątek informowałem o wzroście zainteresowania produkcją CDPR, jednak wtedy mowa była o około 70 tysiącach graczy. Na premierze netfliksowego Wiedźmina skorzystał również sam Andrzej Sapkowski – autor książek, na których podstawie powstał zarówno serial, jak i wcześniej growa trylogia – który aktualnie jest najpopularniejszym pisarzem na Amazonie.
Inna polska ekipa również zaliczyła spory sukces i tak deweloperzy odpowiedzialni za SUPERHOT VR w tydzień zarobiło dwa miliony dolarów. Mowa o kopiach sprzedanych za pośrednictwem Steama i PlayStation Store, jednak w tym drugim przypadku mamy dostęp do nieprecyzyjnych danych, więc ostateczna liczba może się różnić.
Warto również wspomnieć o deweloperach z Draw Distance, których najnowsza produkcja, Vampire: The Masquerade – Coteries of New York, znalazła się w gronie najlepszych premier grudnia na Steamie. O pełnym podsumowaniu roku przygotowanym przez platformę przeczytacie tutaj.
Bartek Witoszka