Kącik ogromnych liczb: ponad 100 milionów graczy mięsiecznie w League of Legends

A do tego planszówka w uniwersum gry.

Kącik ogromnych liczb: ponad 100 milionów graczy mięsiecznie w League of Legends
Patryk Fijałkowski

To trochę tak, jakby absolutnie każdy obywatel Polski oraz Anglii grał w League of Legends. Wtedy razem z Wielką Brytanią tworzylibyśmy aktualną bazę graczy tego tytułu. Liczby są gigantyczne. Imprezy w rodzaju Championship Series, którego finały Paweł śledził niedawno w Krakowie, przypominają nam, że Liga Legend to nie przelewki, a w, che, che, grę wchodzą i duże pieniądze, i najprawdziwsze sportowe emocje.

Wynik robi jeszcze większe wrażenie, kiedy wziąć pod uwagę, że największy konkurent League of Legends - DOTA 2 - ma 13 milionów aktywnych graczy miesięcznie. Przepaść jest spektakularna. A wszystko to w zaledwie 7 lat. W wywiadzie z Polygonem założyciele Riot Games - Marc “Tryndamere” Merrill i Brandon “Ryze” Beck - wspominają, jak kilka miesięcy po premierze szokiem było dla nich, że aż 100 tysięcy graczy pojedynkuje się jednocześnie w ich grze. Samo studio ma już dziesięć lat i z tej okazji przesyłają jedną, prostą wiadomość dla wszystkich fanów: dziękuję.

Thank You: Looking Back on Ten Years

Jako człowiek, który w League of Legends grał 40 minut i ledwo ogarnia, że są tam jakieś wieże i należy je niszczyć, nie mogę wyjść z podziwu, jak wielkim fenomenem jest ta gra. Skala pasji graczy i sukcesu studia jest przeogromna. Przypominam sobie, jak do zdartego gardła przeżywałem kiedyś z kumplami nasz turniej w Tekkena i uświadamiam sobie, że kibice z powyższego materiału dzięki Lidze mają mój jednorazowy turniej Tekkena praktycznie na co dzień. Świetna sprawa.

No i te 100 milionów! Pokémon Go może pomarzyć o takiej bazie stałych użytkowników. Supercell co prawda chwali się tą samą bazą aktywnych graczy, tyle że w skali dnia, nie miesiąca, ale to jednak gry mobilne, które mają o wiele szersze grono odbiorców.

Riot Games najwidoczniej też spróbuje trafić do nowych osób. Quinns z Shut Up and Sit Down za szybko puścił parę z (klawiatury?) ust i zdradził, że studio wydaje grę planszową zatytułowaną Mechs Vs. Minions. Zaraz po tym post został jednak zdjęty ze strony. Ale wiadomo, jak to jest z tym internetem - nic w nim nie ginie.

Obraz
Obraz

Mamy zatem i zdjęcia, i oryginalny tekst, a w nim szczątkowe informacje na temat tytułu. Mechs Vs. Minions ma być grą kooperacyjną dla czterech graczy, w której zaprogramujemy tytułowe maszyny, by przedarły się przez naszych wrogów. Na zdjęciach w oczy rzuca się bardzo wysoka jakość wykonania figurek. Planszówka ma ukazać się za kilka miesięcy w cenie 80 dolarów.

Wygląda na to, że naprawdę nadchodzi czas, gdy gry wideo zadomowią się - z lepszym lub gorszym skutkiem - na naszych stołach. Czekamy w końcu na planszowe Dark Souls, którego twórcy chcieli 50 tysięcy funtów, a dostali od fanów niecałe 4 miliony, na rodzime This War of Mine (chcieli 230 tysięcy złotych, dostali ponad 3 i pół miliona) i Superhota w formie karcianki... Mechs Vs. Minions też na pewno skusi rzesze graczy.

Jak nie nowych, to wciąż pozostaje ponad 100 milionów fanów. Ktoś się niewątpliwie znajdzie.

Patryk Fijałkowski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościleague of legendsriot games
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.