Już prawie połowa Polaków to gracze

Liczba polskich graczy cały czas rośnie. A co za tym idzie, rośne też wartość naszego rynku i jego pozycja w światowym zestawieniu.

Już prawie połowa Polaków to gracze
Paweł Olszewski

13.07.2017 | aktual.: 13.07.2017 10:41

Na początku 2014 roku pisaliśmy, że z gier korzysta 13,4 milionów Polaków. A jak to wygląda dziś? Według Newzoo, nasz kraj to już 16 mln aktywnych graczy! Wychodzi więc na to, że w tej chwili już prawie połowa 38-milionowej populacji Polski gra w gry wideo.

Obraz

Haczyk w tym, że sformułowanie gry wideo obejmuje wszystko - od PC, poprzez esport, konsole, na elektronicznych zabijaczach czasu na komórkach kończąc.

W 2014 roku zajmowaliśmy 24. miejsce na świecie. Dziś jest to 23. lokata i cały czas pniemy się w górę. A kto głównie napędza ten wzrost? Mężczyźni w wieku 21-35 lat to aż 30% rynku. Co ciekawe, dzieci i nastolatków (10-20 lat) jest u nas tylko o dwa punkty procentowe więcej niż graczy mających 51-65 lat - 15% vs 13%. Jeżeli chodzi natomiast o grające kobiety, to najliczniejsza też jest grupa 21-35 lat.

Nasze grające społeczeństwo wbrew trendom demograficznym rośnie i dojrzewa. To zdecydowanie dobra informacja. W maju 2012 odnotowano u nas 11,8 miliona grających Polaków. Dziś 16 mln - ponad 4 mln wzrostu w 5 lat to naprawdę świetny wynik. Do doścignięcia telewizji jeszcze co prawda daleka droga (według badań IQS z 2015 roku tylko 8% ankietowanych jej nie ogląda), ale to i tak o wiele większe liczby niż zakładali najwięksi optymiści.

Paweł Olszewski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościpolskastatystyki
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.