Jutro mija 10 lat odkąd zapowiedziano Half-Life 2: Episode 3

Obowiązkowy żart o tym, że Half-Life 3 potwierdzony, plus kilka teorii spiskowych odnośnie planów Valve.

Jutro mija 10 lat odkąd zapowiedziano Half-Life 2: Episode 3
Bartosz Stodolny

23.05.2016 | aktual.: 24.05.2016 11:47

Czy jest na świecie bardziej wyczekiwana gra niż nowy Half-Life? Czy to w formie Epizodu 3, czy po prostu trójki, gracze ciągle doszukują się znaków sugerujących, że kolejna część przygód Gordona Freemana jednak powstaje.

24 maja 2006 roku Gabe Newell pierwszy raz zapowiedział ostatni z trzech epizodów związanych z Half-life 2. Na początku chętnie o wszystkim opowiadał, twierdził, że po wydaniu The Orange Box Valve skupi się na nowym projekcie, chwalił się nawet, że nad samym tylko singlem pracują cztery zespoły. Mimo tego nie dostaliśmy żadnego, choćby krótkiego zwiastuna, konkretów o grze też nie było, a z czasem Gaben coraz bardziej enigmatycznie wypowiadał się o nowym tytule, co możecie zobaczyć na poniższym filmiku, w którym ktoś zebrał wszystkie wypowiedzi szefa Valve.

Gabe Newell on Half-Life 3 for a decade

Oczywiście brak oficjalnych informacji do dziś nie przeszkadza graczom w wysnuwaniu kolejnych domysłów, a przez te wszystkie lata tytuł obrósł tyloma mitami, że autorzy „poważnych” teorii spiskowych mogą się schować. Dziś praktycznie wszystko zawierające słowa Valve i Half-Life interpretowane jest jako rychła zapowiedź trójki. Gaben w jakimś wywiadzie trzy razy odchrząknął? Half-Life 3 potwierdzony! A może na stole obok niego leżały dwa długopisy i kubek? 2 + 1 = 3! Half-Life 3 potwierdzony!

Czasem jednak plotki i wycieki wydają się prawdopodobne. Wywiad przeprowadzony w ubiegłym roku z Jeepem Barnettem z Valve został odebrany jako potwierdzenie plotek. Równie gorąco zrobiło się, kiedy okazało się, że ubiegłoroczna zimowa wyprzedaż na Steamie kryje w sobie zagadkę, która mogła zawierać jakąś dużą zapowiedź od Valve. W końcu, w lutym HTC przez przypadek udostępniło złą wersję swojej aplikacji do sprawdzania kompatybilności komputerów z goglami Vive. W jej kodzie doszukano się zasobów z rzekomego Half-Life’a 3 i kilku innych gier, w tym trzeciej części Left 4 Dead. Nawet informacja o powstającym filmie na podstawie przygód Freemana może być pretekstem do kolejnych spekulacji.

[IGN id="http://www.ign.com/videos/2016/03/09/10-cloverfield-lane-jj-abrams-interview"]

Gracze są tak zdesperowani, że dwa lata temu ogłosili zbiórkę na kampanię marketingową mającą na celu zwrócenie uwagi na konieczność powstania kolejnej gry ze świata Half-Life. Valve jednak milczy i dementuje wszelkie plotki na ten temat. Czasem jest to świadomy zabieg mający na celu budowanie napięcia i stworzenie atmosfery oczekiwania na daną produkcję, ale 10 lat to już lekka przesada, a ja mam swoją teorie na ten temat.

We Want Half-Life 3

Wydaje mi się, że Half-Life 3 nie powstanie w najbliższych latach, a niewykluczone, że nigdy się go nie doczekamy. Po pierwsze, czy nam się to podoba, czy nie – gry robi się, by na nich zarabiać. Steam to największa na świecie platforma dystrybucji cyfrowej, a Gaben zgarnia sowity procent od każdego sprzedanego kodu. Pieniędzy ewidentnie mu nie brakuje, a konkurencją niespecjalnie musi się przejmować. Po co zatem ryzykować utopienie ich w produkcji, która wcale nie musi być hitem? Lepiej skupić się na tym, co już się ma – DOTA 2, CS: GO, Team Fortress 2. Te gry przynoszą firmie olbrzymie pieniądze.

Obraz

Ryzyko to zresztą drugi powód, dla którego gra może nigdy nie powstać. Przez te wszystkie lata seria urosła do miana legendy gamingu, a niektórzy do dziś uważają ją za najlepsze, co przytrafiło się grom wideo. Ewentualna trójka musiałaby nie tylko dać radę konkurencji, ale też sprostać wymaganiom graczy. Tutaj naprawdę łatwo o porażkę, szczególnie że każde niedopatrzenie będzie traktowane jak katastrofa psująca odbiór nie tylko trójki, ale całej serii. Naprawdę nie chciałbym być na miejscu twórców, na barkach których spoczywałaby taka odpowiedzialność.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (10)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.