Julian Gollop, twórca oryginalnego X‑COM-a, chce ożywić jedną ze swoich pierwszych gier
Czy komuś mówi coś tytuł Chaos: The Battle of Wizards?
Jeżeli nie, nie przejmujcie się. Gra powstała 24 lata temu i była dostępna tylko na ZX Spectrum, więc nic dziwnego, że dzisiaj chyba mało kto ją pamięta. Była to turówka, w której gracze (nawet do ośmiu naraz, można było także grać "z komputerem") wcielali się w magów i toczyli ze sobą pojedynki. Powstała na 9 lat przed X-COM-em, najbardziej znanym dziełem Gollopa. Wyglądała tak:
Okazuje się, że oryginalny twórca chce ożywić tę produkcję. Chaos Reborn, remake, będzie także grą turową, tym razem z elementami RPG. Założenia będą podobne, ale cała produkcja będzie, ma się rozumieć, o wiele bardziej rozbudowana. Pojawi się kampania dla pojedynczego gracza oraz tryby kooperacji i pojedynków dla wielu osób - od 2 do 6. Na razie nie jest znana data premiery, ale Chaos Reborn ma się ukazać najpierw na PC z Windowsem, Makach i Linuksie, potem może także na iOS i Androidzie. Niedługo ma ruszyć kickstarterowa kampania, w ramach której do gry będzie można się dorzucić.
Kolejny znany twórca chce wrócić do stworzonej przez siebie marki. X-COM był już zajęty, więc Gollop wybrał inny tytuł. Warto jednak pamiętać, ze w jego wypadku nie ma mowy o tym, by wracał z "growej emerytury". Od lat pracował w dużych firmach, ostatnio zajmował się choćby Assassin's Creed III: Liberation. Doświadczenia mu nie brakuje - okaże się, czy gracze mu zaufają i zaoferują fundusze na Chaos Reborn.
Tomasz Kutera