Journey jest jak wycieczka w góry
Journey to jedna z tych gier z 2011 roku, na którą czekam z niecierpliwością. Już raz pisaliśmy o tym, że będzie to produkcja dla wielu graczy. Ale na czym dokładnie będzie ona polegać? Z klarownym porównaniem przychodzi Jenova Chen, jeden z twórców gry.
12.01.2011 | aktual.: 06.01.2016 14:31
W wywiadzie dla amerykańskiego bloga PlayStation, Jenova porównał Journey do wycieczki w góry:
Gdyby Twoja babcia zapytała "czym jest Journey?" odpowiedziałbym: Journey jest jak chodzenie po górach. Idziesz w góry i są tam inni ludzie, których możesz spotkać i jeśli chcesz możesz wędrować z nimi. Zainteresowani? Ja tak. Jeśli istnieje jakieś studio, któremu może się udać zrobienie ciekawego "mmo w którym nic się nie dzieje", to jest to właśnie thatgamecompany.
Innym ciekawym konceptem związanym z grą jest to, że autorzy nie chcą, aby gracz czuł się zbyt potężny. Ma być malutki, słaby i postawiony wobec ogromnego świata. Kto ma być przeciwnikiem? Chen odpowiada: "natura".
Osoby liczące jednak na duże wyzwania mogą się jednak zawieść. thatgamecompany chce, aby Journey było jak najbardziej przystępne, podobnie jak Flower. Na przykład we wcześniejszych wersjach gry był klawisz odpowiedzialny za skok, ale teraz skakanie odbywa się automatycznie. Chen dodaje jednak, że skakanie zostało usunięte także z tego względu, że ludzie zamiast dostojnie sunąć po piasku zaczęliby z nudów podskakiwać.
A teraz po piasku będzie można się ślizgać.
[via PlayStation Blog]
Konrad Hildebrand