Jest jedna rzecz dla której warto żyć, starcraftowy hiphop, i nie zmienia się nic

Fani potrafią dać wyraz miłości do swojej ulubionej gry na wiele sposobów. Kostiumem na konwencie, okopaniem się w komentarzach pod recenzją, rysunkami, a także muzyką. Tak się złożyło, że tej poświęconej StarCraftowi nie brakuje. Ziom.

marcindmjqtx

30.03.2011 | aktual.: 15.01.2016 15:45

Nie jaram się rapem. W epoce wybuchu jego popularności w Polsce słuchałem zupełnie innej muzyki. Owszem, hip-hop zastąpił punka jako głos młodych i niezadowolonych, ale na ogół nie potrafiłem odnaleźć w nim tych emocji, które pociągały mnie w innych gatunkach. Oczywiście znam kilku klasyków i garść największych przebojów, ale to zaledwie ślizganie się po powierzchni.

I gdy już porzuciłem nadzieję, że jeszcze kiedyś krzyknę "to naprawdę niezwykłe", zorientowałem się, że podczas oglądania relacji z jednego turnieju w StarCrafta, kiwam głową i tupie nóżką. Za podkład użyto rapu. Rapu o StarCraftcie. Oh, to rzeczywiście niesłychane.

Zacznijmy więc od kawałka o ciężkim losie szeregowego Zerglinga:

Retreat retreat meet my back at the center... Tower giving us vision my brothers gave me a letter... Take this to the queen, I didn't even read whats inside... Ran with the quickness back home thank god I survived... Wzruszające. Idziemy więc dalej, piosenka dedykowana Jinro, czyli szwedzkiemu zawodnikowi Jonathanowi Walshowi, wychwalająca jego styl gry:

Said I wouldn't finish this but I had to... To the front lines Jinro's back in battle.. Take on the Gracken proceed to get it cracken... Bunkers placed down gg thats what happens... Przejdźmy jednak do spraw poważniejszych: polityki. Jak wiadomo, dyskusja o tym, której rasy nie udało się Blizzardowi zbalansować nigdy się nie skończy. Kawałek "Terrans OP" to stworzony w sierpniu lament nad zbytnią przewagą Terran. Kilka patchy później stracił na aktualności, ale swego czasu był całkiem popularny. I są przekleństwa!

dont try to make it my fault, say that i aint got skill, you shouldn't have to be a pro to beat got damn build tell me why the fuck i need to tech to t2+ just to beat a fuckin 3 rax t1 push "Terrans OP" wzbudził żywiołową reakcję i doczekał się kontr kawałków:

Concussive Concussive.. I got to slow you down... Not to mention take u out siege tank higher ground... Orbital Command, who really nedds SCV's... Mules fall like rain drops supply blocked Bitch please... Kontynuując więc temat terrańskiej supremacji:

Screamin "imba, imba, imba" when you get that idra temper got TLO makin all the other races whimper dont care if its TvZ, TvP, or TvT Cuz my nukes are simply always always always always ready "Play Like a Toss" to z kolei kawałek o tym, jak świetnie jest grać Protossem, ale proszę go nie mylić z parodią kawałka "Like a Boss" The Lonely Island:

My observers observin your every move Bet you rage quit when I 2 gate you my high templars causin massacres you shoulda brought an umbrella to whether the storms I jeszcze coś o Zergach:

Now it's time to drone up, Zerg is for the grownups... I'm 26 guess I guess it's time to show up... Get away from kiddie games play with the power... Rush me once the creeps down it'll take about an hour... Bohaterami piosenek potrafią być także komentatorzy, w tym wypadku Nick "Tasteless" Plott i Dan "Artosis" Stemkoski:

nerds in the backroom kickin up dust while the girls in the front rows lookin at us Gdy zapytałem się znajomego, fana Starcrafta z rapową przeszłością, co sądzi na temat tych kawałków, odpowiedział, że niby fajne, ale nie wie, czy byłby w stanie słuchać ich w drodze do pracy.

Ale chyba tak jest ogólnie z twórczością fanów. Sprawdza się w ściśle określonych przypadkach, w ramach gorącego uczucia do danej gry. Na dłuższą metę słuchać się tego nie da, ale są znakomitym świadectwem miłości do  zlepku "wybuchających pikseli".

Konrad Hildebrand

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.