Jeśli BioShock Infinite został opóźniony przez tryby sieciowe, to robota poszła na marne

Ciekawe, ale niezbyt optymistyczne wieści płyną z Irrational Games. Z pracy odeszło dwóch kluczowych dla BioShock Infinite pracowników, a tryby sieciowe, które miały być rzekomo powodem opóźnienia premiery, zostały wyrzucone na śmietnik. Na szczęście Ken Levine szybko wziął się do gaszenia "pożaru".

Obrazek
marcindmjqtx

Zacznijmy od tego, co wiemy na pewno. Irrational Games opuścili Nate Wells (Art director) i Tim Gerritsen (Director of product development). Kotaku dodaje do tego jeszcze pięć innych nazwisk osób, które w ciągu ostatnich 18 miesięcy przestały pracować nad BioShock Infinite. Ken Levine podchodzi do sprawy ze zrozumieniem:

Jeśli zatrudniasz 200 osób, musisz liczyć się z rotacją[...]Nie jest miło, gdy odchodzi taki koleś jak Nate, bo spędził tu szmat czasu. Ale minęło 13 lat i wydaje mi się, że czasem ludzie chcą po prostu rozwinąć skrzydła. Nie będę ich zatrzymywał.[...]Kochamy Nate'a i myślę, że pozostaniemy przyjaciółmi. Po 13 latach skończył swoją pracę nad BioShock Infinite Na miejsce dwójki, żegnającej się z pracą, Levine ściągnął weteranów. Roda Fergussona z Epic Games i Scotta Sinclaira, który pełnił funkcję dyrektora artystycznego przy pierwszym BioShocku. Nate Wells pochwalił wybór swojego następcy:

Ale zanim stwierdzicie, że skoro dwóch odeszło, a dwóch przyszło, to wszystko jest w porządku, pozostaje jeszcze kwestia multiplayera.

Źródła Kotaku informują, że proces tworzenia BioShock Infinite nie jest idealny. Pamiętacie pewnie plotki o tym, że opóźnienie premiery na przyszły rok miało być wynikiem prac nad trybami sieciowymi. Jeśli wierzyć nowym doniesieniom, faktycznie tak było, a teraz efekty tych prac lądują w koszu.

Irrational planowało dwa tryby. Pierwszy miał być wariacją na temat tower defense - zminiaturyzowani gracze trafialiby do starego automatu do gry, gdzie musieliby bronić się przed falami wrogich zabawek. Drugi przypominał tryb Spec-Ops, znany z Call of Duty. Informatorzy Kotaku twierdzą, że miesiące poświęcone obu rodzajom zabawy nie przyniosły efektów - multiplayer nie działał i być może, pomimo całego tego zamieszania, Infinite trafi do sklepów bez trybów sieciowych.

Levine sprawy nie komentuje bezpośrednio:

Zawsze mówiłem, że eksperymenty nie są nam obce. Ale do gry trafią tylko pod warunkiem, że efekty będą wystarczająco dobre. Cóż, co się stało to się nie odstanie. BioShock wyleciał z kalendarza wydawniczego na bieżący rok. Ken Levine jest jednak człowiekiem, któremu ufam. Pierwszy BioShock to było dzieło jego życia, podobnie jest z Infinite. Nie pozwoli tego zepsuć.

źródło: Kotaku

Maciej Kowalik

Obrazek
Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne