Japoński rynek się nieco skurczył

Jak co roku Enterbrain, wydawca m.in. Famitsu opublikowało podsumowanie minionego roku fiskalnego dla Japonii. Wyniki nie są najweselsze - rynek się nieco skurczył. Co prawda nie ma i tak tutaj porównania z taką, ot na przykład, Polską, ale tendencja jakaś tam jest. No nic, przejdźmy zatem do konkretów. Całkowita wartość sprzedaży w KKW to 552.42 miliardów jenów (2007: 676.95 miliarda). Na to składa się 231.52 (317.47) miliarda za sprzęt i 320.91 (359.58) miliarda za gry. Tutaj tendencja jest jasna - wyraźnie spadł sprzęt, nieco słabiej gry. Czy należy to wiązać z chwilowym kryzysem, czy też tendencją spadku zainteresowania grami? Za wcześnie by oceniać, zaczekajmy przynajmniej na tegoroczne dane. Dane z rozbiciem na poszczególne konsole w rozwinięciu.

Japoński rynek się nieco skurczył
marcindmjqtx

  • DS - 3,983,205
  • PSP - 3,230,563
  • Wii - 2,257,575
  • PS3 - 999,903
  • 360 - 398,633

Co ciekawe, nie podano wyników dla PS2, a podejrzewam, że były niewiele gorsze od Microsoftowych. Najlepiej sprzedające się gry?

  • Pokemon Platinum - 2,372,336
  • Mario Kart Wii - 2,203,430
  • Rhythm Heaven Gold - 1,651,424
  • Monster Hunter Portable 2nd G - 1,629,867
  • Wii Fit - 1,506,713

To oczywiście dane tylko za miniony rok fiskalny, czyli okres od kwietnia 2008 do końca marca roku bieżącego. Kryzys? Życzę nam takiego kryzysu.

[via Famitsu]

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościwyniki sprzedażypodsumowania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.