Japoński rynek gier dalej się kurczy

Nieciekawe sygnały nt rynku gier w Japonii napływają do nas już od dłuższego czasu. Niestety najnowszy raport Enterbrain pokazuje, że trend ten wcale się nie odwraca, a wręcz pogłębia. Wyniki finansowe za pierwszy kwartał pierwsze sześć miesięcy roku finansowego (okres od 31 marca do 28 września 2009 r.) dowodzą, że tamtejszy rynek skurczył się o 10,5% w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej.

Japoński rynek gier dalej się kurczy
marcindmjqtx

01.10.2009 | aktual.: 13.01.2016 17:18

Spadła także sprzedaż konsol o 15,1% oraz gier o 7,5%. W rzeczonym okresie w poszczególne konsole sprzedały się na następującym poziomie:

  • Nintendo DS (DS Lite, DSi, etc) 1 698 818; od premiery: 27 851 784 sztuk
  • PSP 813 604; od premiery: 12 618 193 sztuk
  • Wii 594 398; od premiery: 8 547 552 sztuk
  • PlayStation 3 581 676; od premiery: 3 591 071 sztuk
  • Xbox 360 137 059; od premiery: 1 138 250 sztuk.

Natomiast pięć najlepiej sprzedających się gier to (wyniki w milionach kopii poza ostatnią pozycją):

  • Dragon Quest IX (3,92),
  • Pokemon HeartGold/SoulSilver (2,06),
  • Wii Sports Resort (1,19),
  • Tomodachi Collection (1,15),
  • Monster Hunter 3 (908 693).

Czyżby już nawet Japończycy mieli dość odgrzewania w kółko tego samego i chcieli zagrać w coś nowego? Cóż, gdyby tak było pewnie kupowaliby więcej zachodnich produkcji. A może po prostu nie są świadomi alternatyw?

[via Kotaku]

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościbranżajaponia
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.