Jakie będą konsole następnej generacji? Poznajcie człowieka, który "wie"

Paul Ross z Three Fields Entertainment (to ci ludzie od Dangerous Golf, dawni pracownicy Criteriona) albo wie więcej, niż może przyznać, albo ma bardzo bogatą wyobraźnię. W rozmowie z magazynem EDGE podzielił się swoją wizją następnej generacji konsol.

Jakie będą konsole następnej generacji? Poznajcie człowieka, który "wie"

08.02.2016 | aktual.: 09.02.2016 22:02

Przed premierą Xboksa One i Playstation 4 dość powszechnie mówiło się, że będzie to ostatnia generacja konsol. Takie przekonanie przeważało zarówno wśród twórców i producentów gier, jak i branżowych specjalistów. Budżety są zbyt duże, mówili, dalszy postęp grafiki bezcelowy, a zainteresowanie odbiorców i tak ucieka w stronę gier mobilnych i free-to-play.

Ponad dwa lata po premierze PS4 wszystkie te czarne wizje nie mogłyby się okazać dalsze od prawdy. Playstation 4 sprzedaje się jak ciepłe bułeczki (8,4 miliona egzemplarzy w same zeszłe święta!), Xbox One nieco gorzej (4,81-5,82 miliona), ale Microsoft chwali się, że to i tak wynik lepszy niż w analogicznym okresie życia Xboksa 360. Developerzy, który bali się inwestować w wysokobudżetowe produkcje w obawie przed małą liczbą odbiorców, nadrabiają zaległości i już chyba nikt nie myśli, że obecna generacja okaże się porażką. Nikomu też nie przychodzi do głowy, że następnej nie będzie.

Stwierdził w grudniu 2015 Phil Spencer w rozmowie z serwisem The Verge.

No dobrze, ale czego można się będzie po niej spodziewać? Szczególnie, jeżeli sprawdzą się słowa Patricka Soderlunda z EA, który jeszcze pod koniec 2013 roku wieszczył, że obecna generacja potrwa mniej więcej do 2018-2019 roku? Gdyby miało się tak stać, oznaczałoby to, że Playstation 4 i Xbox One zostaną zastąpione nowymi platformami szybciej niż ich poprzedniczki.

Wydaje się, że w kwestii możliwości graficznych, chociaż aktualne konsole odstają już wyraźnie od PC, to pole do rozwoju nie jest jeszcze tak duże. Podobnie myśli Paul Ross z Three Fields Entertainment. Tworzony przez dawnych pracowników Criteriona Dangerous Golf, choć na pierwszy rzut oka wydaje się dość prostą, arcade'ową minigrą, może być bardziej proroczy w kwestii kolejnej generacji, niż przypuszczamy.

Taka wizja Rossa nie wzięła się oczywiście znikąd. Zespół pracujący nad Dangerous Golf, jak mówi, postanowił właśnie poczynić pewne kroki naprzód w dziedzinie fizyki, zrobić z nią rzeczy, których inni twórcy się nie podejmują. Pracownik Three Fields Entertainment zdaje się być przekonany, że ta decyzja zaprocentuje w przyszłości, gdy pojawią się nowe konsole.

Przy okazji zapowiedzi każdej następnej generacji pojawiają się oczekiwania, że przyniesie ona jakieś istotne zmiany nie tylko w technicznej oprawie gier, ale i w sposobie ich działania. Chcemy jakiejś rewolucji, czegoś naprawdę przełomowego, co zmieni nasze myślenie o elektronicznej rozrywce. Takie marzenia ostatecznie rzadko się spełniają, a nawet jeśli się to dzieje, to niekoniecznie w sposób, o jakim myśleliśmy (patrz Wii). Może więc tym razem? Może faktycznie koncentracja na fizyce zamiast grafiki da nam jakieś zupełnie nowe przeżycia na nowych konsolach?

Poczekamy, zobaczymy.

[źródła: VideogamerThe VergeMCVArsTechnica]

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.