Jak wyglądał prototyp Uncharted?

Nazywał się Project Big i w sumie wiernie oddawał założenia gry.

Jak wyglądał prototyp Uncharted?
marcindmjqtx

29.09.2015 | aktual.: 05.01.2016 14:52

Poniżej obejrzycie materiał prezentujący pierwszy prototyp gry, która w przyszłości stała się Uncharted. Na początku przygody Drake'a nazywano po prostu Project Big. Sam Nathan miał być o wiele bardziej niezdarnym bohaterem, nieco bardziej kreskówkowym i z wyglądu przypominającym Johnny'ego Knoxville'a.

Tworzenie Uncharted było przełomowym punktem dla studia, które było znane z tworzenia ciepłych, dziecięcych platformówek. Niektórzy nawet odeszli z Naughty Dog, słysząc, że szykuje się gra o wybuchach i strzelaniu do ludzi. Przez długi czas zastanawiano się, w jakim dokładnie kierunku pójść. Pewne było jedno - stworzenie nieco ambitniejszego i bardziej wyszukanego blockbustera z ludźmi w rolach głównych i dużą ilością akcji. Przez jakiś czas rozpatrywano nawet tytuł, którego akcja rozgrywałaby się w wysoce rozwiniętej podwodnej stacji. Kilka miesięcy później zapowiedziano BioShocka.

W Naughty Dog natomiast stanęło na awanturniczej opowieści inspirowanej "Indianą Jonesem". Przygotowano wspomniany materiał koncepcyjny i w taki sposób sprzedano pomysł Sony. Twórcom najbardziej zależało na historii i postaciach, które gracze pokochają i w które uwierzą. Elementem, który miał pomóc w realizacji tego planu, były animacje zależne od kontekstu. Dla przykładu, Nathan mógł normalnie sprintować, kiedy nic się nie działo lub słaniać się przy tym i uchylać, gdy do niego strzelano.

Niektóre aspekty materiału są oczywiście za ambitne. Choćby piękne efekty wodne okazały się zbyt zniechęcające pod względem ilości wymaganej pracy by trafić do finalnej wersji, a walka z wieloma przeciwnikami naraz z możliwością rozbrajania przeciwników trafiła dopiero do trzeciej odsłony serii. Josh Scherr z Naughty Dog podkreśla jednak, że konspekt gry służył jako świetny punkt odniesienia i źródło inspiracji.

Scherr wspomina również, że niektóre elementy przygotowywano na ostatnią chwilę. Jedna z najbardziej lubianych sekwencji, w której Nathan pędzi po rzece na skuterze wodnym, stworzona była na ostatnią chwilę w mniej niż miesiąc i mało brakowało, by nie załapała się do ostatecznej wersji gry.

Teraz minęło 8 lat, 7 października wychodzi Kolekcja Nathana Drake'a, a w marcu 2016 roku Uncharted 4: Kres Złodzieja i nic nie wskazuje na to, by ktokolwiek miał dość awanturniczych perypetii konsolowego Indiany Jonesa.

[źródło: The Verge]

Patryk Fijałkowski

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.