Jak sprzedają się gry Take-Two? Świetnie. Ale firma i tak kończy rok na minusie
Bioshock: Infinite, Max Payne 3, NBA 2K13, Borderlands 2 - wszystkie te gry mogą pochwalić się znakomitymi wynikami.
14.05.2013 | aktual.: 05.01.2016 16:14
Jak na spotkaniu z inwestorami podał Straus Zelnick, prezes Take-Two, szereg tytułów wydawanych przez tę firmę zanotował w ubiegłym roku fiskalnym znakomite wyniki sprzedaży. Bioshock: Infinite, którzy przecież na rynku jest dosyć krótko, już rozszedł się w 3,7 miliona sztuk. Max Payne 3 dobił do 4 milionów, NBA 2K13 przebiło barierę 5 milionów, a Borderlands 2 - 6 milionów. W porównaniu do poprzedniego roku fiskalnego, wpływy ze sprzedaży zwiększyły się o 47 procent.
Nieźle, jak na firmę, która kiedyś znana była z Grand Theft Auto... i niewiele poza tym.
Ogromny wzrost odnotowały także wpływy ze sprzedaży cyfrowej - w porównaniu do poprzedniego roku wzrosły o 192 procent.
Mimo tych świetnych wyników, Take-Two i tak notuje straty. Za ubiegły rok fiskalny - prawie 30 milionów dolarów netto. Ale to i tak o wiele lepszy wynik niż w poprzednim roku, gdy strata wyniosła prawie 110 milionów dolarów netto. W obecnym roku natomiast powinno być tylko lepiej, bo na horyzoncie w końcu już majaczy Grand Theft Auto 5.
[za GamesIndustry, CVG, Take-Two]
Tomasz Kutera