Jak sprawić aby Planescape: Torment wyglądał świetnie w 2012 roku

Planescape: Torment, gra z 1999 roku, zaskakująco dobrze zniósł upływ czasu. Ale w łatwy sposób możemy mu pomóc, aby świetnie prezentował się na współczesnych monitorach.

Jak sprawić aby Planescape: Torment wyglądał świetnie w 2012 roku
marcindmjqtx

05.01.2012 | aktual.: 06.01.2016 11:39

Dla osób regularnie wracających do gier wydanych przez Interplay będzie to niezbyt świeża wiadomość. Jeśli jednak od dłuższego czasu zbieraliście się do powrotu do Planescape: Torment, albo też nigdy nie mieliście okazji zagrać, nie bójcie się, dzięki tym kilku poprawkom gra będzie wyglądała równie dobrze, co w 1999 roku.

Warto jednak na wstępie zaznaczyć, że nawet bez modów Planescape Torment wyglądał całkiem nieźle na ekranie mojego laptopa. Po prostu był... duży.

Najpopularniejszą, i sprawdzoną przeze mnie, instrukcję instalowania modów znajdziecie tutaj. Wymaga ona ściągnięcia pięciu programików, które po odpaleniu w folderze gry automatycznie poprawiają co mają poprawić - warto patchować je w kolejności proponowanej przez ThunderPeel i zrezygnować z tych podpunktów, z których on też rezygnuje (niektóre opcje za bardzo ułatwiają grę).

Oprócz podbicia rozdzielczości i odpowiedniego opakowania gry, najciekawszy w proponowanym przez ThunderPeel zestawie jest mod "Unfinished Business", czyli zestaw misji i wątków, które nie trafiły do premierowej wersji gry, bo twórcy nie zdążyli ich dokończyć.

Mody te zostały spolszczone, więc jeśli macie w domu polską wersję gry, możecie je spokojnie zainstalować i nie czuć zgrzytu, gdy nagle w grze zobaczycie angielski język. Ja mody instalowałem na wersji bezpośrednio kupionej na GOG.com, w której stety lub niestety polskiej wersji nie ma.

Proces instalowania wszystkich módów nie powinien Wam zająć więcej niż 15 minut, dzięki czemu gra wygląda tak:

(po nagraniu tego materiału zdecydowałem się jednak trochę zwiększyć rozmiar czcionki, bo P:T to bardzo dużo małych literek)

I zaprawdę powiadam Wam, nadal jest cholernie dobra.

Konrad Hildebrand

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.