Jak robić gry na Androida, jeśli na 100 kupionych egzemplarzy przypada 24 tysiące pirackich?

Polskie studio AXL-Dynamics przez 12 miesięcy pracowało nad swoją grą. 18 maja wypuściło ją na Google Play (dawnym Android Markecie) i zaczęło patrzeć w statystyki. Nie były zbyt pokrzepiające.

Jak robić gry na Androida, jeśli na 100 kupionych egzemplarzy przypada 24 tysiące pirackich?
marcindmjqtx

31.05.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:45

Jak podaje serwis Antyweb, kosztującą równowartość 3,94 złotych Xelorians kupiono od premiery 100 razy. Ze statystyk podczepionych pod grę wynika jednak, że dotarła ona do 24 tysięcy użytkowników. To 240 razy więcej.

Skąd pochodzą piraci? W przytłaczającej większości z Chin, następnie z Tajwanu, Stanów Zjednoczonych, Korei i Rosji.

Czy da się coś z tym zrobić? Wszyscy Ci, którzy nie lubią szczelności ekosystemu Apple wybierają Androida, w którym wciąż Google pozwala na więcej (jednocześnie patrząc na wszystko z odpowiedniego dystansu). Wolność tworzenia i wydawania oprogramowania jest cenna, ale tak jak na rynku pecetowym, odbywa się to kosztem powszechności piractwa. Tego bez stawiania kolejnych cyfrowych murów nie da się chyba niestety zmienić.

Źródło: AntyWeb

Konrad Hildebrand

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.