Jak powstawały demony w Doom Eternal? Twórcy opowiadają Polygamii

Bethesda udostępniła nam (i tylko nam) furę grafik i komentarzy twórców "Doom Eternal". Obejrzeliśmy już giwery i lokacje, czas na demony.

Jak powstawały demony w Doom Eternal? Twórcy opowiadają Polygamii

01.10.2020 16:00

Jeżeli zaglądacie na Polygamie regularnie, wiecie już jak powstały bronie w “Doom Eternal”. Mogliście też sprawdzić genezę lokacji. Nadszedł czas na demony.

Tylko u nas o swojej pracy opowiadają Alex Palma, Jon Lane oraz Emerson Tung opowiadają o projektach lokacji w grze.

Doom Slayer

Obraz

Alex Palma: Stworzenie Doom Slayera było ogromnym wyzwaniem, pod każdym względem. Postawiliśmy na zachowanie oryginalnego wyglądu Slayera z Dooma 2016, ale też dodanie czegoś nowego. Inspirowaliśmy się [filmem animowanym z roku 1981] Heavy Metal, oryginalnym Doomem i kilkoma innymi kultowymi źródłami, aby stworzyć ostateczny wygląd Doom Slayera. Pracując w id Software uwielbiam fakt, że nie boimy się rozwijać skrzydeł i podejmować ryzyka, kiedy tylko wynik wydaje się być wart pracy.

Ikona grzechu

Obraz

Alex Palma: Każdy, kto kiedykolwiek grał w gry z serii Doom wie, jak wygląda Ikona Grzechu. Ciekawym elementem Ikony było projektowanie pancerza, wiedząc, że pod metalem znajduje się cielista wersja Ikony, którą wszyscy dobrze znamy i pamiętamy.

Harap

Obraz

Alex Palma: Harap bardzo przypomina mi upiora. Lubię myśleć, że są kuzynami. Po raz pierwszy próbowałem stworzyć postać z ciałem węża i początkowo nie byłem pewien, jak to się wszystko będzie składało. Ale pomogły mi inspiracje "Martwym złem" i "Heavy Metalem". Teraz już nie ma wątpliwości, że ten demon pasuje do gry, a jednocześnie się wyróżnia.

Cyberantropokub

Obraz

Alex Palma: Cyberantropokub był jednym z najfajniejszych projektów demonów, nad którymi kiedykolwiek pracowałem. Umyślnie chciałem złożyć hołd oryginalnemu antropokubowi, który wciąż przeraża mnie pod względem graficznym.

Cyberdemon

Obraz

Emerson Tung: Straszliwe połączenie ciała i metalu przypomina nam oryginalnego cyberdemona z Dooma (1993). Chcieliśmy zachować ducha i elementy projektowe oryginalnej grafiki 2D, jednocześnie aktualizując potwora do współczesnej ery gier. Niektórzy fani mogą też zauważyć, że czaszka tyrana jest metaliczna i mechaniczna – to odniesienie do pewnego filmu akcji z lat 80., w którym występowały zabójcze cyborgi.

Najeźdźca

Obraz

Alex Palma: Najeźdźcę trudno było zaprojektować, biorąc pod uwagę, że miał być arcywrogiem Doom Slayera. Podczas produkcji sprawdziliśmy wiele różnych opcji, od piekielnych rewolwerowców, przez barbarzyńców, aż po samurajów. Ostateczny projekt najeźdźcy wpłynął później na wygląd pancerzy noszonych przez rasę strażników.

Zombie bilardo

Obraz

Alex Palma: Chcieliśmy pokazać graczowi, że zombie bilardo to wróg, który eksploduje po kontakcie z nim, a więc postawiliśmy na sylwetkę inspirowaną bombami i minami morskimi.

Żołnierz

Obraz

Alex Palma: Ten projekt jest hołdem dla klasycznego zombie z pierwszego Dooma (1993). Reżyser gry, Hugo Martin, nie chciał zrezygnować z zielonych włosów, a ja byłem zaskoczony, jak dobrze to wyszło, mimo komicznego wyglądu. Coś takiego można zrobić wyłącznie w grze z serii Doom.

Krwawy maykr

Obraz

Jon Lane: Świat Dooma się rozrasta, a nowe frakcje wchodzą na scenę. Krwawy maykr, splugawiony anioł rasy maykrów, pokazuje, że maykrowie wciąż będą odgrywać znaczącą rolę w nadchodzącej bitwie pomiędzy światami.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościbethesdadoom
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.