Jak powstawały demony w Doom Eternal? Twórcy opowiadają Polygamii

Bethesda udostępniła nam (i tylko nam) furę grafik i komentarzy twórców "Doom Eternal". Obejrzeliśmy już giwery i lokacje, czas na demony.

Jak powstawały demony w Doom Eternal? Twórcy opowiadają Polygamii
SKOMENTUJ

Jeżeli zaglądacie na Polygamie regularnie, wiecie już jak powstały bronie w “Doom Eternal”. Mogliście też sprawdzić genezę lokacji. Nadszedł czas na demony.

Tylko u nas o swojej pracy opowiadają Alex Palma, Jon Lane oraz Emerson Tung opowiadają o projektach lokacji w grze.

Doom Slayer

Obraz

Alex Palma: Stworzenie Doom Slayera było ogromnym wyzwaniem, pod każdym względem. Postawiliśmy na zachowanie oryginalnego wyglądu Slayera z Dooma 2016, ale też dodanie czegoś nowego. Inspirowaliśmy się [filmem animowanym z roku 1981] Heavy Metal, oryginalnym Doomem i kilkoma innymi kultowymi źródłami, aby stworzyć ostateczny wygląd Doom Slayera. Pracując w id Software uwielbiam fakt, że nie boimy się rozwijać skrzydeł i podejmować ryzyka, kiedy tylko wynik wydaje się być wart pracy.

Ikona grzechu

Obraz

Alex Palma: Każdy, kto kiedykolwiek grał w gry z serii Doom wie, jak wygląda Ikona Grzechu. Ciekawym elementem Ikony było projektowanie pancerza, wiedząc, że pod metalem znajduje się cielista wersja Ikony, którą wszyscy dobrze znamy i pamiętamy.

Harap

Obraz

Alex Palma: Harap bardzo przypomina mi upiora. Lubię myśleć, że są kuzynami. Po raz pierwszy próbowałem stworzyć postać z ciałem węża i początkowo nie byłem pewien, jak to się wszystko będzie składało. Ale pomogły mi inspiracje "Martwym złem" i "Heavy Metalem". Teraz już nie ma wątpliwości, że ten demon pasuje do gry, a jednocześnie się wyróżnia.

Cyberantropokub

Obraz

Alex Palma: Cyberantropokub był jednym z najfajniejszych projektów demonów, nad którymi kiedykolwiek pracowałem. Umyślnie chciałem złożyć hołd oryginalnemu antropokubowi, który wciąż przeraża mnie pod względem graficznym.

Cyberdemon

Obraz

Emerson Tung: Straszliwe połączenie ciała i metalu przypomina nam oryginalnego cyberdemona z Dooma (1993). Chcieliśmy zachować ducha i elementy projektowe oryginalnej grafiki 2D, jednocześnie aktualizując potwora do współczesnej ery gier. Niektórzy fani mogą też zauważyć, że czaszka tyrana jest metaliczna i mechaniczna – to odniesienie do pewnego filmu akcji z lat 80., w którym występowały zabójcze cyborgi.

Najeźdźca

Obraz

Alex Palma: Najeźdźcę trudno było zaprojektować, biorąc pod uwagę, że miał być arcywrogiem Doom Slayera. Podczas produkcji sprawdziliśmy wiele różnych opcji, od piekielnych rewolwerowców, przez barbarzyńców, aż po samurajów. Ostateczny projekt najeźdźcy wpłynął później na wygląd pancerzy noszonych przez rasę strażników.

Zombie bilardo

Obraz

Alex Palma: Chcieliśmy pokazać graczowi, że zombie bilardo to wróg, który eksploduje po kontakcie z nim, a więc postawiliśmy na sylwetkę inspirowaną bombami i minami morskimi.

Żołnierz

Obraz

Alex Palma: Ten projekt jest hołdem dla klasycznego zombie z pierwszego Dooma (1993). Reżyser gry, Hugo Martin, nie chciał zrezygnować z zielonych włosów, a ja byłem zaskoczony, jak dobrze to wyszło, mimo komicznego wyglądu. Coś takiego można zrobić wyłącznie w grze z serii Doom.

Krwawy maykr

Obraz

Jon Lane: Świat Dooma się rozrasta, a nowe frakcje wchodzą na scenę. Krwawy maykr, splugawiony anioł rasy maykrów, pokazuje, że maykrowie wciąż będą odgrywać znaczącą rolę w nadchodzącej bitwie pomiędzy światami.

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne