Jak powstawał trailer do konsolowej wersji Wiedźmina?
28.04.2009 | aktual.: 15.01.2016 14:18
Witcher: Rise of the White Wolf - trailerNadal czekamy na oficjalne informacje od CD Projektu o losach konsolowego Wiedźmina. Musicie mi uwierzyć, że ten wpis powstawał tak naprawdę wczoraj, jeszcze zanim poznaliśmy plotki dotyczące tego projektu.
W każdym razie - firma Platige Image była tak miła, że do udostępnionej w internecie prezentacji o powstawaniu trailera do Wiedźmina: Powrotu Białego Wilka (znajdziecie ją tutaj) zdecydowała się dołączyć kilka słów komentarza, które znajdziecie w rozwinięciu. Autorem tekstu jest Maciek Jackiewicz, który prowadził ten projekt.
Trailer "Rise of the White Wolf" to trzeci z kolei cinematik, który przygotowaliśmy w Platige Image na potrzeby gry "Wiedźmin". Wcześniejsze Intro i Outro stały się częścią gry, zadaniem trailera była promocja jej konsolowej wersji. Stad też trochę inny charakter tego filmu, szybszy montaż, dynamiczniejsze ujęcia. Szczątkowa fabuła oparta jest wokół "treningu" Wiedźmina, w którym rzeczywista akcja miesza się z wydarzeniami z nieokreślonej przeszłości bądź przyszłości.
Bazą dla filmu stał się starannie wyreżyserowany materiał motion capture z choreografią walki, która z założenia miała być niekoniecznie bardzo realistyczna, za to efektowna. Dużo uwagi staraliśmy się też poświęcić pracy kamery i montażowi. Cinematiki z definicji mają służyć przede wszystkim wprowadzeniu w świat gry, ale świat Wiedźmina sam w sobie zasługuje na porządne '"filmowe" podejście w którym kadrowanie, montaż i światło odgrywają dużą rolę.
W odróżnieniu od poprzednich cinematików na produkcję trailera mieliśmy dużo mniej czasu. Filmik powstał praktycznie w nieco ponad dwa miesiące. Bardzo pomogło zdobyte wcześniej doświadczenie. Mimo to biorąc pod uwagę ilość ujęć i założony poziom który chcieliśmy utrzymać w trailerze, narzucony deadline był sporym wyzwaniem.
Wbrew pozorom króciutki, minutowy film to efekt ciężkiej pracy sporego zespołu. W produkcję było zaangażowanych w porywach do kilkunastu osób, od autorów konceptów przez animatorów, modelarzy, grafików specjalizujących się w rigowaniu, symulacji ubrań i włosów, efektach cząsteczkowych, oświetlaniu, matte paintingu, kompozycji. W dużym skrócie ich pracę i poszczególne etapy produkcji można podejrzeć w prezentowanym materiale "making of". [via Platige Image]