Jak powstawał trailer do konsolowej wersji Wiedźmina?

marcindmjqtx
SKOMENTUJ

Witcher: Rise of the White Wolf - trailerNadal czekamy na oficjalne informacje od CD Projektu o losach konsolowego Wiedźmina. Musicie mi uwierzyć, że ten wpis powstawał tak naprawdę wczoraj, jeszcze zanim poznaliśmy plotki dotyczące tego projektu.

W każdym razie - firma  Platige Image była tak miła, że do udostępnionej w internecie prezentacji o powstawaniu trailera do Wiedźmina: Powrotu Białego Wilka (znajdziecie ją tutaj) zdecydowała się dołączyć kilka słów komentarza, które znajdziecie w rozwinięciu. Autorem tekstu jest Maciek Jackiewicz, który prowadził ten projekt.

Trailer "Rise of the White Wolf" to trzeci z kolei cinematik, który przygotowaliśmy w Platige Image na potrzeby gry "Wiedźmin". Wcześniejsze Intro i Outro stały się częścią gry, zadaniem trailera była promocja jej konsolowej wersji. Stad też trochę inny charakter tego filmu, szybszy montaż, dynamiczniejsze ujęcia. Szczątkowa fabuła oparta jest wokół "treningu" Wiedźmina, w którym rzeczywista akcja miesza się z wydarzeniami z nieokreślonej przeszłości bądź przyszłości.

Bazą dla filmu stał się starannie wyreżyserowany materiał motion capture z choreografią walki, która z założenia miała być niekoniecznie bardzo realistyczna, za to efektowna. Dużo uwagi staraliśmy się też poświęcić pracy kamery i montażowi. Cinematiki z definicji mają służyć przede wszystkim wprowadzeniu w świat gry, ale świat Wiedźmina sam w sobie zasługuje na porządne '"filmowe" podejście w którym kadrowanie, montaż i światło odgrywają dużą rolę.

W odróżnieniu od poprzednich cinematików na produkcję trailera mieliśmy dużo mniej czasu. Filmik powstał praktycznie w nieco ponad dwa miesiące. Bardzo pomogło zdobyte wcześniej doświadczenie. Mimo to biorąc pod uwagę ilość ujęć i założony poziom który chcieliśmy utrzymać w trailerze, narzucony deadline był sporym wyzwaniem.

Wbrew pozorom króciutki, minutowy film to efekt ciężkiej pracy sporego zespołu. W produkcję było zaangażowanych w porywach do kilkunastu osób, od autorów konceptów przez animatorów, modelarzy, grafików specjalizujących się w rigowaniu, symulacji ubrań i włosów, efektach cząsteczkowych, oświetlaniu, matte paintingu, kompozycji. W dużym skrócie ich pracę i poszczególne etapy produkcji można podejrzeć w prezentowanym materiale "making of". [via Platige Image]

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne