Jak powstawał trailer do konsolowej wersji Wiedźmina?

marcindmjqtx

28.04.2009 | aktual.: 15.01.2016 14:18

Witcher: Rise of the White Wolf - trailerNadal czekamy na oficjalne informacje od CD Projektu o losach konsolowego Wiedźmina. Musicie mi uwierzyć, że ten wpis powstawał tak naprawdę wczoraj, jeszcze zanim poznaliśmy plotki dotyczące tego projektu.

W każdym razie - firma  Platige Image była tak miła, że do udostępnionej w internecie prezentacji o powstawaniu trailera do Wiedźmina: Powrotu Białego Wilka (znajdziecie ją tutaj) zdecydowała się dołączyć kilka słów komentarza, które znajdziecie w rozwinięciu. Autorem tekstu jest Maciek Jackiewicz, który prowadził ten projekt.

Trailer "Rise of the White Wolf" to trzeci z kolei cinematik, który przygotowaliśmy w Platige Image na potrzeby gry "Wiedźmin". Wcześniejsze Intro i Outro stały się częścią gry, zadaniem trailera była promocja jej konsolowej wersji. Stad też trochę inny charakter tego filmu, szybszy montaż, dynamiczniejsze ujęcia. Szczątkowa fabuła oparta jest wokół "treningu" Wiedźmina, w którym rzeczywista akcja miesza się z wydarzeniami z nieokreślonej przeszłości bądź przyszłości.

Bazą dla filmu stał się starannie wyreżyserowany materiał motion capture z choreografią walki, która z założenia miała być niekoniecznie bardzo realistyczna, za to efektowna. Dużo uwagi staraliśmy się też poświęcić pracy kamery i montażowi. Cinematiki z definicji mają służyć przede wszystkim wprowadzeniu w świat gry, ale świat Wiedźmina sam w sobie zasługuje na porządne '"filmowe" podejście w którym kadrowanie, montaż i światło odgrywają dużą rolę.

W odróżnieniu od poprzednich cinematików na produkcję trailera mieliśmy dużo mniej czasu. Filmik powstał praktycznie w nieco ponad dwa miesiące. Bardzo pomogło zdobyte wcześniej doświadczenie. Mimo to biorąc pod uwagę ilość ujęć i założony poziom który chcieliśmy utrzymać w trailerze, narzucony deadline był sporym wyzwaniem.

Wbrew pozorom króciutki, minutowy film to efekt ciężkiej pracy sporego zespołu. W produkcję było zaangażowanych w porywach do kilkunastu osób, od autorów konceptów przez animatorów, modelarzy, grafików specjalizujących się w rigowaniu, symulacji ubrań i włosów, efektach cząsteczkowych, oświetlaniu, matte paintingu, kompozycji. W dużym skrócie ich pracę i poszczególne etapy produkcji można podejrzeć w prezentowanym materiale "making of". [via Platige Image]

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.