Jak powstaje Little Big Planet Tetris?
Beta LittleBigPlanet 2 ruszyła, więc na powierzchnię sieci wypływają pierwsze dzieła graczy. Czy druga część przygód szmaciaków stanie się, zgodnie z zapowiedziami autorów, platformą do tworzenia gier? Poprosiłem jednego z czytelników Polygamii aby podzielił się ze mną swoimi doświadczeniami z prac nad LBP wersją Tetrisa.
22.09.2010 | aktual.: 15.01.2016 15:46
LBP2 Beta level - Tetris
- Zauważyłem, że to co robiłem w pierwszym LittleBigPlanet w parę godzin teraz zajmuje prawie mniej niż godzinę - stwierdził nasz konstruktor, potwierdzając tym samym słowa Alexa Evansa, szefa Media Molecule, który zapowiadał, że w przypadku edytora w drugiej części gry więcej opcji oznacza łatwiejszą pracę. Wśród rzeczy ułatwiających życie twórcy poziomów Shadowriver wylicza możliwość większego oddalenia widoku, przez co łatwiej można poruszać się po planszy; możliwość wyboru kilku elementów na raz i ustawiania ich parametrów; łatwiejszą edycję istniejących partii planszy oraz przede wszystkim istnienie mikrochipów, które znacznie ułatwiaja opracowywanie układów.
LittleBigPlanet 2 ma jednak swoje ograniczenia - ze względu na ilość zawartych w Tetrisie Shadowa układów logicznych, plansza szybko się "przegrzewa", czyli przekracza ustawiony przez Media Molecule limit dostępnych operacji. Z tego też względu nie ma za dużo miejsca na tryb dla dwóch graczy - choć i tak w porównaniu z pierwszą częścią, wiele rzeczy można zrobić przy znacznie mniejszym obciążeniu planszy.
Co z następnymi projektami? Są, ale "w świecie LBP lepiej nie wyjawiać planów". Konkurencja nie śpi.
Konrad Hildebrand