Jak Fallout 4 VR mnie nie przekonuje, tak DOOM VFR skradł moje serce

Najpierw podświetliłem się na niebiesko, a później gość w pancerzu mi je wyrwał.

Jak Fallout 4 VR mnie nie przekonuje, tak DOOM VFR skradł moje serce
Bartosz Stodolny

12.06.2017 11:11

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Adam zaczął powyższymi słowami swój tekst o tym, że Fallout 4 na wirtualną rzeczywistość „rozsadzi nasze umysły”. Zgadzałem się z nim wtedy, zgadzam się po obejrzeniu materiału z E3. To nadal ta sama gra, tyle że z dodanym „bajerem” w postaci obsługi HTC Vive. Owszem, wygląda to fajnie i użycie gogli z pewnością wpłynie na imersję. Już widzę efekt, jaki będzie miało spotkanie z Deathclawem na pustkowiach. Wiecie, takie bardzo, bardzo bliskie spotkanie.

Tylko czy przeniesienie takiej gry 1:1 w wirtualną rzeczywistość ma sens? Dziś jesteśmy przyzwyczajeni, że większość tytułów na tę platformę to „doświadczenia”, nic więcej ponad dema technologiczne prezentujące możliwości sprzętu. Fajnie, że w końcu trafi tam duży tytuł od dużego wydawcy, ale czy nie lepiej stworzyć coś nowego? Osobiście nie widzę sensu wydawania 60 euro na to samo. Tym bardziej, że wersja standardowa kosztuje na Steamie 30 euro. No i pytanie, jak poradzą sobie z tym wszystkim nasze organizmy?

Nie bez powodu w większości gier z perspektywy pierwszej osoby stosuje się teleportację. Z Robinson: The Journey nie byłem w stanie spędzić więcej, niż 15 minut. Potem zaczęły się nudności. Z drugiej strony, Zaginięcie Ethana Cartera na Oculusie nie wywoływało żadnych sensacji. Fallout 4 VR pojawi się w październiku tego roku. Na razie Bethesda milczy o obsłudze gogli innych, niż HTC Vive.

DOOM VFR – E3 2017 Reveal Trailer

Za to DOOM VFR… No, zmiótł mnie z fotela, kiedy zobaczyłem rozgrywkę. Te same potwory, te same bronie, ale inne poziomy i mechaniki. Szczególnie podoba mi się opcja spowolnienia czasu, by w spokoju oddać kilka strzałów a następnie „przeskoczyć” do innego punktu. Tym razem ktoś pomyślał i zamiast biegać jak wariat, będziemy się teleportować. Chociaż wiecie co? Choćbym miał trzymać pod nogami wiadro na treści żołądkowe, i tak chcę w to zagrać!

A skoro już w temacie wirtualnej rzeczywistości jesteśmy, to co z VR-em na Xboksie One X? „Najmocniejszą konsolę świata” oraz gry na nią poznaliśmy podczas konferencji Microsoftu. Sporo tam tego było, ale zabrakło odpowiedzi na PlayStation VR. O to samo zapytał Phila Spencera dziennikarz BBC. jednak szef Xboksa powiedział tylko, że Microsoft widzi potencjał w „mieszanej” rzeczywistości (VR i AR razem wzięte), a prezentacja dotyczyła konsol i gier – nie gogli. Twierdzi też, że na razie firma skupi się na tej technologii na Windowsie 10, bo „mało kto pyta o konsolowy VR”.

Bartosz Stodolny

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.