Jak Biohazard stał się Resident Evil

Najwięksi miłośnicy gier uważnie śledzący rynek pewnie o tym wiedzą, ale reszta niekoniecznie. Otóż jeśli zapytacie się w japońskim sklepie o Resident Evil, to sprzedawca co najwyżej Was przeklnie i wyśle do sklepu okultystycznego. Taka seria gier wideo tam nie funkcjonuje, zamiast niej zaś znany jest Biohazard. I zawsze traktowałem to jako coś oczywistego i nie przyszło mi na myśl, aby zapytać czemu tak jest. Na szczęście są też bardziej bystrzy i dociekliwi dziennikarze, a Chris Kramer z Capcomu udzielił następującej odpowiedzi:

Jak Biohazard stał się Resident Evil
marcindmjqtx

12.04.2009 | aktual.: 14.01.2016 15:48

Pod koniec 1994, Capcom Entertainment w USA zaczynał formować plany marketingowe dla gry, która miała w końcu stać się w US Resident Evil. Capcom Japan poinformował nas, że gra w Japonii nazywać się będzie Biohazard, ale powiedziałem osobie odpowiedzialnej wówczas za marketing, że będzie dla Capcomu niemożliwe, aby zarejestrować tę nazwę w USA. Na przykład, wytknąłem fatalną grę DOSową, która właśnie wtedy wyszła w USA i nazywała się "Biohazard" (nie wspominając o tak samo nazywającej się hardkorowej kapeli z Nowego Jorku) i powiedziałem, że nigdy nie będziemy w stanie zaklepać tej nazwy. W rezultacie, szef marketingu przeprowadził w całej firmie konkurs na nową nazwę gry. Ot, ktoś wpadł na Resident Evil, komuś innemu się spodobało i już. Wszystko jasne.

[via Kotaku]

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.