Jak bardzo ważny jest Dragon Quest dla Japończyków?

Myślicie, że Dragon Quest jest tak wielki w Japonii, jak np. Final Fantasy u nas? Srogo się mylicie. Zapytajcie 100 wybranych na ulicy osób czy kojarzą markę FF. Myślę, że jeśli kilka skojarzy, to będzie sukces. Famitsu opublikowało zaś wyniki ankiety, w których możemy przeczytać, że 95.5% mieszkańców KKW (nie graczy, mieszkańców) w wieku 16-49 lat zna DQ. Kojarzy ją zatem praktycznie każdy. Jej egzystencja jest niemal tak samo oczywista, jak Coca Coli. To jednak nie koniec interesujących danych.

Jak bardzo ważny jest Dragon Quest dla Japończyków?
marcindmjqtx

24.06.2009 | aktual.: 14.01.2016 15:26

Famitsu publikuje co tydzień tworzoną na podstawie głosów czytelników listę najbardziej oczekiwanych gier. Od grudnia 2006, czyli ogłoszenia Dragon Quest IX, gra ta gościła aż 62 razy na pierwszym miejscu. Ba, 40 razy dokonała tego bez ani jednego spadku, a przez te dwa i pół roku nigdy nie znalazła się poniżej 4. pozycji. Warto przytoczyć jeszcze sprzedaż poszczególnych części:

* Dragon Quest: 1.5 miliona * Dragon Quest II: 2.4 miliona * Dragon Quest III: 5.9 miliona (wliczając remake'i na SNESa i GBC) * Dragon Quest IV: 5.6 miliona (wliczając remake'i na PSone i DS) * Dragon Quest V: 5.8 miliona (wliczając remake'i na PSone i DS) * Dragon Quest VI: 3.2 miliona * Dragon Quest VII: 4.1 miliona * Dragon Quest VIII: 3.7 miliona

Ponad 30 milionów w jednym kraju to nie byle co. Przy takiej świadomości marki nie ma co się łudzić, że seria wkrótce umrze. Myślę, że przez najbliższe kilkanaście lat nowe części będą się regularnie ukazywać. Ta kura nie znosi już złotych jaj, to najczystsza platyna.

[via 1Up]

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościsquare enixkkw
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.