MicroProse Software, 1998 rok.
Zaczynamy od mocnego uderzenia. Falcon 4.0 to szczytowe osiągnięcie w dziedzinie instrukcji symulatorów lotniczych. Podręcznik, bo tak należy go nazywać, załączany do gry pozwalał poczuć się jak prawdziwy kadet szkoły dla pilotów. Ten skoroszyt liczył prawie 600 stron pełnych ilustracji, wykresów i tabel. Skąpa część dokumentu traktowała o takich sprawach jak klawiszologia, opcje czy nawigowanie po menu. Lwią część instrukcji stanowiły zagadnienia dotyczące awiacji. 26 stron poświęcono na omówienie procesu skręcania maszyny, a nie jest to najobszerniejszy z rozdziałów.
Opis broni i instrukcje ich zastosowania to element, którego mogliśmy spodziewać się po tym podręczniku, ale na uwagę zasługują również szczegółowe wytyczne traktujące o podstawowych manewrach. Gracz uczony był więc wykonywania sztuczek, które ułatwić miały pojedynki 1 na 1, ale zdobyła również wiedzę niezbędną do przeprowadzania skoordynowanych ataków całych szwadronów. Brak wiedzy o tym jak poruszać się w przestrzeni w towarzystwie kolegów prowadziło do wypadków, które kończyły misję na długo przed dostrzeżeniem przeciwnika.
Takich instrukcji, ale i dedykacji ze strony graczy, już się nie widuje.
MicroProse Software, 1993 rok.
Synergistic Software, 1990 rok.
LucasFilm Games, 1990 rok.
Infocom, 1984 rok.
Activision, 1983 rok.
Rockstar,
1