Instalacja używanych gier na Xbox One prawdopodobnie będzie płatna. Brak kompatybilności wstecznej z Xboksem 360

Kilka tych rzeczy, których nie usłyszeliśmy na konferencji...

Instalacja używanych gier na Xbox One prawdopodobnie będzie płatna. Brak kompatybilności wstecznej z Xboksem 360
marcindmjqtx

Dziennikarz magazynu Wired, Peter Rubin miał możliwość spędzenia kilku dni w siedzibie Microsoftu w Redmond i poznania szczegółów na temat Xboksa One jeszcze przed jego dzisiejszym ujawnieniem światu. Jak powiedział mu Marc Whitten z MS o planach dotyczących tej konsoli:

Nasza decyzja brzmiała: "nie robimy maszyny do grania" Microsoft nie jest więc zainteresowany graczami bardziej, niż innymi klientami - traktuje gry jako jedną z usług Xboksa.

Rubin dowiedział się także, że instalacja gier będzie obowiązkowa.

Na nowym Xboksie każda gra musi być zainstalowana na dysku, by móc w nią grać. W związku z tym każdy dysk z grą zostanie powiązany z jednym kontem Xbox Live - nie można pożyczyć od kogoś gry i zainstalować u siebie. Jeśli jednak włożymy dysk do Xboksa z innym kontem XBL, konsola zaproponuje zapłacenie niewielkiej opłaty (nie mamy danych, co do jej wysokości). Co sprawi, że gra zostanie przypisana także do nowego konta i będzie można w nią grać już bez płyty.

Jednak serwis Joystiq powołuje się na oficjalną stronę Microsoftu, gdzie jakoby pojawiła się informacja, że funkcja opłaty:

została zaprojektowana, by umożliwić użytkownikom wymianę i odsprzedawanie gier. Więcej szczegółów wkrótce. Niestety strona chwilowo (albo "już") nie działa, więc pozostaje nam czekać na oświadczenie MS. Ben Kuchera z Penny Arcade Report był obecny na konferencji i zaznacza, że nie nikt tam nie usłyszał pewnych informacji na ten temat:

Nie będzie za to wymogu ciągłego podłączenia konsoli do sieci. Aczkolwiek MS dał twórcom gier możliwość korzystania z chmury Azure, co pozwoli przerzucić część obliczeń na zdalny komputer. Wykorzystująca tę funkcję gra będzie  też naturalnie wymagała podłączenia do sieci. Twórcy nie muszą używać tej funkcji, ale Whitten "ma nadzieję, że będą".

W artykule potwierdzono też, że nie będzie wstecznej kompatybilności - wszystkie zakupy gier dokonane przez sklep Xbox Live przepadają. Natomiast jeśli ktoś kupował przez Xbox Live filmy i muzykę (to raczej nie w Polsce), to jego licencje na tę zawartość zostaną przeniesione na nowe konto.

Paweł Kamiński

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.