Independent Games Festival: wybrano najlepsze gry studenckie
Do ogłoszenia zwycięzców w głównych kategoriach IGF-u zostały jeszcze prawie 2 miesiące, ale, jak co roku, już teraz wybrano najlepsze gry stworzone przez studentów.
Do konkursu zgłoszono prawie 350 gier, zwyciężyły te przedstawione poniżej. A jeśli wydaje Wam się, że "gry studenckie" to mało interesująca kategoria, to, cóż, mylicie się. Wśród najbardziej znanych zwycięzców z poprzednich lat jest choćby świetne The Unfinished Swan czy Cloud późniejszych twórców Flower i Journey.
A oto tegoroczni zwycięzcy (i ich twórcy):
Museum of Simulation Technology (Albert Shih - Carnegie Mellon University, Entertainment Technology Center) Zabawa perspektywą w przestrzennej grze logicznej. Więcej o niej pisaliśmy swego czasu tutaj.
Engare (Mahdi Bahrami & Moslem Rasouli - NHTV University of Applied Science) Do końca nie wiemy, o co chodzi, ale wygląda to na grę logiczną z perskimi motywami.
Risk of Rain (Hopoo Games - University of Washington) Platformówka z roguelike'owymi elementami. Gra jest ostatnio całkiem popularna, można ją znaleźć choćby na Steamie.
Symmetrain (Philipp Beau & Daniel Goffin - University of Amsterdam / University Kassel) Gra logiczna z pociągami.
Westerado (Ostrich Banditos - HKU) Western w retro-pigułce. Grę opisywaliśmy swego czasu tutaj.
Rhythm Doctor (Hafiz Azman & Winston Lee - University of Cambridge) Gra rytmiczna, w której wykorzystuje się tylko jeden przycisk. Głupie? Nieprawda.
Foiled (Unblanched Peanuts - NYU) Nietypowa bijatyka dla dwóch graczy. Jak mówią sami twórcy, to Nidhogg skrzyżowany z Super Smash Bros.
Cyber Heist (Hack n' Hide - University of Utah) Bardzo ciekawa, asymetryczna gra kooperacyjna dla dwóch graczy. Jeden wciela się w złodzieja, a drugi w hakera.
Powyższe gry uznano za najlepsze, ale oprócz nagród głównych przyznano także kilka wyróżnień. Tym tytułom także warto się przyjrzeć:
Ladylike (Nina Freeman, Emmett Butler, David Coss & Winnie Song - NYU, NYU Poly) Gra o relacjach między matką a córką.
UN EP (Ian Snyder - Kansas City Art Institute) "Interaktywne obiekty dźwiękowe". Też do końca nie wiemy, o co chodzi.
Rabbit Rush (Caterpillar Lane - RMIT) Zręcznościowy shooter wzorowany na grach z automatów.
Flying Fish (The Grey Room - The Academy of Interactive Entertainment) Platformówka 3D z latającą rybą w roli głównej.
Bokida (Rice Cooker Republic - Institut de Creation et d'Animation Numeriques) Trójwymiarowa eksploracja abstrakcyjnego świata.
[za IGF]
Tomasz Kutera