Independent Games Festival: wybrano najlepsze gry studenckie

Do ogłoszenia zwycięzców w głównych kategoriach IGF-u zostały jeszcze prawie 2 miesiące, ale, jak co roku, już teraz wybrano najlepsze gry stworzone przez studentów.

Independent Games Festival: wybrano najlepsze gry studenckie
marcindmjqtx

Do konkursu zgłoszono prawie 350 gier, zwyciężyły te przedstawione poniżej. A jeśli wydaje Wam się, że "gry studenckie" to mało interesująca kategoria, to, cóż, mylicie się. Wśród najbardziej znanych zwycięzców z poprzednich lat jest choćby świetne The Unfinished Swan czy Cloud późniejszych twórców Flower i Journey.

A oto tegoroczni zwycięzcy (i ich twórcy):

Museum of Simulation Technology (Albert Shih - Carnegie Mellon University, Entertainment Technology Center) Zabawa perspektywą w przestrzennej grze logicznej. Więcej o niej pisaliśmy swego czasu tutaj.

Engare (Mahdi Bahrami & Moslem Rasouli - NHTV University of Applied Science) Do końca nie wiemy, o co chodzi, ale wygląda to na grę logiczną z perskimi motywami.

Risk of Rain (Hopoo Games - University of Washington) Platformówka z roguelike'owymi elementami. Gra jest ostatnio całkiem popularna, można ją znaleźć choćby na Steamie.

Symmetrain (Philipp Beau & Daniel Goffin - University of Amsterdam / University Kassel) Gra logiczna z pociągami.

Westerado (Ostrich Banditos - HKU) Western w retro-pigułce. Grę opisywaliśmy swego czasu tutaj.

Rhythm Doctor (Hafiz Azman & Winston Lee - University of Cambridge) Gra rytmiczna, w której wykorzystuje się tylko jeden przycisk. Głupie? Nieprawda.

Foiled (Unblanched Peanuts - NYU) Nietypowa bijatyka dla dwóch graczy. Jak mówią sami twórcy, to Nidhogg skrzyżowany z Super Smash Bros.

Cyber Heist (Hack n' Hide - University of Utah) Bardzo ciekawa, asymetryczna gra kooperacyjna dla dwóch graczy. Jeden wciela się w złodzieja, a drugi w hakera.

Powyższe gry uznano za najlepsze, ale oprócz nagród głównych przyznano także kilka wyróżnień. Tym tytułom także warto się przyjrzeć:

Ladylike (Nina Freeman, Emmett Butler, David Coss & Winnie Song - NYU, NYU Poly) Gra o relacjach między matką a córką.

UN EP (Ian Snyder - Kansas City Art Institute) "Interaktywne obiekty dźwiękowe". Też do końca nie wiemy, o co chodzi.

Rabbit Rush (Caterpillar Lane - RMIT) Zręcznościowy shooter wzorowany na grach z automatów.

Flying Fish (The Grey Room - The Academy of Interactive Entertainment) Platformówka 3D z latającą rybą w roli głównej.

Bokida (Rice Cooker Republic - Institut de Creation et d'Animation Numeriques) Trójwymiarowa eksploracja abstrakcyjnego świata.

[za IGF]

Tomasz Kutera

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.