Ile wart jest polski rynek gier?

Odpowiedź na to pytanie przynosi najnowszy raport UOKiK.

marcindmjqtx

Rzeczony raport dotyczy badania sprzedaży książek, muzyki, filmów i multimediów w Polsce. Wszystkie podane w nim dane są oczywiście tylko szacunkami, które powstały na podstawie badania ankietowego przeprowadzanego wśród producentów i dystrybutorów gier na polskim rynku. Pozyskane wartości przychodów dotyczą zaś tylko produkcji na PC, PS3, PS2, Xboksa 360 i Wii. Zupełnie nie wzięto więc pod uwagę platform przenośnych, sprzedaży cyfrowej czy gier MMO.

I tak, wedle tych danych wartość rynku gier w latach 2006-2009 znacząco wzrosła. W roku 2006 wynosiła 154 miliony złotych, a w 2009 już milionów 269. Szczyt możliwości osiągnięto jednak w roku 2008, gdy było to 321 milionów złotych. Załamanie w 2009 roku wynika oczywiście z kryzysu światowego, który dotknął także inne badane rynki.

Jeśli chodzi zaś o podział rynku, to UOKiK dziesięć największych podmiotów podzielił na dwie gruypy. W pierwszej znalazły się następujące firmy: CD Projekt, Cenega, EA Polska, LEM, Sony Computer Entertainment Polska, w drugiej zaś: City Interative, IQ Publishing, Stadlbauer, Techland oraz Ubisoft. Jeśli chodzi o stosunek między tymi dwoma grupami, to najlepiej obrazuje to wykres:

Widać więc, że pozycja wiodącej piątki firm przynajmniej do 2009 roku była zupełnie niezagrożona.

Pełny raport UOKiK znajdziecie pod tym adresem.

Tomasz Kutera

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościpolskabranża
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.