Ile serwis Kickstarter zyskał dzięki studiu Double Fine?
Za pomocą serwisu Kickstarter studio Double Fine było w stanie sfinansować swoją nową grę, na razie nazywaną po prostu "Double Fine Adventure". Okazuje się jednak, że równie wiele zyskał dzięki temu sam Kickstarter.
30.03.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:51
Mówiąc najprościej, Double Fine zrobiło temu serwisowi niezłą reklamę i sprowadziło na niego mnóstwo nowych użytkowników. Z danych Kickstartera wynika, że to ponad 60 tysięcy osób! Dokładnie 13.715 z nich zostało na stronie na dłużej, wpłacając w sumie 875 tysięcy dolarów na poczet 1200 innych projektów.
Te liczby naprawdę robią wrażenie. W ciągu dwóch pierwszych lat obecności Kickstartera w sieci wpłacono tam 1.776.372 dolary na projekty będące grami wideo. W sześć tygodni "po Double Fine" - 2.890.704 dolary (!), a jeśli weźmiemy pod uwagę też samo Double Fine Adventure - 6.227.075 dolarów (!).
Zanim Double Fine zrobiło promocję Kickstarterowi, średnio w tygodniu notowano tam 629 wpłat na projekty z kategorii "gry wideo". W tydzień po pojawieniu się studia Tima Schafera na serwisie ta liczba skoczyła do 9755 osób i to nie biorąc pod uwagę tych, którzy wspierali samo Double Fine Adventure.
W ciągu ostatnich paru miesięcy coś się zmieniło w świecie gier wideo. Coś się "ruszyło". W przyszłości przekonamy się pewnie, jakie to będzie mieć skutki dla nas - graczy - i dla twórców gier.
[via Kickstarter Blog]
Tomasz Kutera