Ile kopii Grand Theft Auto V trafiło łącznie do sklepów? Bardzo, bardzo (bardzo) dużo. Ale do najlepszych nadal daleko

Take-Two ogłosiło swoje najnowsze wyniki finansowe. Jak przyznaje firma, chociaż przychody w samym trzecim kwartale okazały się nieco gorsze niż 12 miesięcy wcześniej, to ostateczny rezultat za cały rok ma być wyższy od zakładanego. W raporcie znalazła się również informacja o liczbie egzemplarzy Grand Theft Auto V, które trafiły dotychczas do sklepów.

Ile kopii Grand Theft Auto V trafiło łącznie do sklepów? Bardzo, bardzo (bardzo) dużo. Ale do najlepszych nadal daleko

04.02.2016 | aktual.: 04.02.2016 22:27

Jak wynika z raportu za trzeci kwartał podatkowy 2016 roku (który, rzecz jasna, skończył się w grudniu 2015), firma wygenerowała „jedynie” 414 milionów dolarów przychodu (w porównaniu do 531 milionów rok wcześniej - wtedy jednak mocno pomogła premiera GTA V na nowe platformy). Zakończyła go ze stratą na poziomie 42 milionów dolarów (rok wcześniej mogła się zaś pochwalić zyskiem 40 milionów). Zarząd spółki tłumaczy jednak, że nie miały na to wpływu wyniki osiągane przez jej gry.

Powodem straty były koszty restrukturyzacji, które pochłonęły w ostatnich miesiącach kalendarzowego roku 2015 aż 70 milionów dolarów. Mimo tego, firma jest przekonana, że jej sytuacja finansowa jest bardzo dobra. Wpływ na nią ma przede wszystkim wciąż wysoka sprzedaż GTA V oraz popularność gier NBA 2K16, WWE 2K16 i Borderlands.

Przy okazji z raportu dowiedzieć się można, ile dokładnie zarabia Take-Two na cyfrowych dodatkach do swoich gier. Grand Theft Auto, NBA 2K, WWE 2K i Cywilizacja przyniosły łącznie 213 milionów dolarów w różnego rodzaju DLC - nieźle!

Firma z optymizmem patrzy w przyszłość - cieszy się dobrymi recenzjami, zbieranymi przez kontynuację XCOM-a, wiąże wielkie nadzieje z Mafią 3 i zapowiedzianym na maj tego roku Battlebornem - nową grą Gearboxu.

Battleborn: PSX Trailer

Według informacji, podanych również przez Take-Two, do sklepów trafiło łącznie 60 milionów egzemplarzy Grand Theft Auto V na wszystkie platformy. Wynik to naprawdę imponujący i plasujący grę na czwartym miejscu najlepiej się sprzedających produkcji wszech czasów. Wyprzedzają ją jedynie Minecraft (72 miliony), Wii Sports (82,75 miliona) i Tetris w wersji mobilnej, który rozszedł się w zastraszającej liczbie 425 milionów egzemplarzy. I chodzi tu wyłącznie o płatną wersję.

Jeżeli więc zastanawialiście się jeszcze, dlaczego np. Konami woli się skupiać na grach mobilnych, to przy okazji macie odpowiedź. Tak czy inaczej, wynik GTA V - naprawdę godny pozazdroszczenia. Przynajmniej w naszym małym świecie tradycyjnych gier komputerowych i konsolowych.

[źródła: Take-TwoWikipediaVG247]

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.