Ile kopii Grand Theft Auto V trafiło łącznie do sklepów? Bardzo, bardzo (bardzo) dużo. Ale do najlepszych nadal daleko
Take-Two ogłosiło swoje najnowsze wyniki finansowe. Jak przyznaje firma, chociaż przychody w samym trzecim kwartale okazały się nieco gorsze niż 12 miesięcy wcześniej, to ostateczny rezultat za cały rok ma być wyższy od zakładanego. W raporcie znalazła się również informacja o liczbie egzemplarzy Grand Theft Auto V, które trafiły dotychczas do sklepów.
Jak wynika z raportu za trzeci kwartał podatkowy 2016 roku (który, rzecz jasna, skończył się w grudniu 2015), firma wygenerowała „jedynie” 414 milionów dolarów przychodu (w porównaniu do 531 milionów rok wcześniej - wtedy jednak mocno pomogła premiera GTA V na nowe platformy). Zakończyła go ze stratą na poziomie 42 milionów dolarów (rok wcześniej mogła się zaś pochwalić zyskiem 40 milionów). Zarząd spółki tłumaczy jednak, że nie miały na to wpływu wyniki osiągane przez jej gry.
Powodem straty były koszty restrukturyzacji, które pochłonęły w ostatnich miesiącach kalendarzowego roku 2015 aż 70 milionów dolarów. Mimo tego, firma jest przekonana, że jej sytuacja finansowa jest bardzo dobra. Wpływ na nią ma przede wszystkim wciąż wysoka sprzedaż GTA V oraz popularność gier NBA 2K16, WWE 2K16 i Borderlands.
Przy okazji z raportu dowiedzieć się można, ile dokładnie zarabia Take-Two na cyfrowych dodatkach do swoich gier. Grand Theft Auto, NBA 2K, WWE 2K i Cywilizacja przyniosły łącznie 213 milionów dolarów w różnego rodzaju DLC - nieźle!
Firma z optymizmem patrzy w przyszłość - cieszy się dobrymi recenzjami, zbieranymi przez kontynuację XCOM-a, wiąże wielkie nadzieje z Mafią 3 i zapowiedzianym na maj tego roku Battlebornem - nową grą Gearboxu.
Battleborn: PSX Trailer
Według informacji, podanych również przez Take-Two, do sklepów trafiło łącznie 60 milionów egzemplarzy Grand Theft Auto V na wszystkie platformy. Wynik to naprawdę imponujący i plasujący grę na czwartym miejscu najlepiej się sprzedających produkcji wszech czasów. Wyprzedzają ją jedynie Minecraft (72 miliony), Wii Sports (82,75 miliona) i Tetris w wersji mobilnej, który rozszedł się w zastraszającej liczbie 425 milionów egzemplarzy. I chodzi tu wyłącznie o płatną wersję.
Jeżeli więc zastanawialiście się jeszcze, dlaczego np. Konami woli się skupiać na grach mobilnych, to przy okazji macie odpowiedź. Tak czy inaczej, wynik GTA V - naprawdę godny pozazdroszczenia. Przynajmniej w naszym małym świecie tradycyjnych gier komputerowych i konsolowych.
Dominik Gąska