Ile japoński przemysł gier kosztowało marcowe trzęsienie ziemi?

Sporo. Dokładnie: 7,33 miliarda jenów. Czyli ponad 240 milionów złotych.

marcindmjqtx

23.04.2011 | aktual.: 07.01.2016 16:51

Tak przynajmniej wynika z szacunków firmy Enterbrain, wydawcy japońskich magazynów (w tym m.in. Famitsu). W sprzedaży oprogramowania, w wyniku opóźnień lub anulowania produkcji 31 gier (chociażby Steel Diver czy Dead or Alive: Dimensions), zanotowano 4,47 miliarda jenów straty (ok. 148 mln złotych), natomiast resztę przypisuje się sektorowi sprzętowemu.

Miejmy nadzieję, że Japończycy szybko nadrobią te straty - w końcu Kraj Kwitnącej Wiśni to jedno z najważniejszych miejsc na growej mapie świata i każde jego załamanie nikomu nie służy.

[via Joystiq]

Adrian Palma

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościbranżajaponia
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.