IGF 2013: oto najlepsze na świecie gry tworzone przez studentów
Student Showcase na Independent Game Festival to w pewnym sensie "konkurs młodych talentów". Poznajcie ośmiu jego tegorocznych zwycięzców.
A sam IGF, jeśli jeszcze tego nie wiecie, to najbardziej prestiżowa impreza na świecie przyznająca nagrody i wyróżniająca gry niezależne. To tutaj po raz pierwszy doceniono takie tytuły jak choćby Fez czy Monaco. Nominacje do tegorocznych nagród opisaliśmy już tutaj i choć impreza odbędzie się dopiero w marcu, to już teraz ogłoszono zwycięzców kategorii dodatkowej, czyli Student Showcase. Wyróżniono osiem najlepszych gier zgłoszonych przez studentów (w sumie było ich ponad 300). Wszystkie one powalczą jeszcze o tytuł "Best Student's Game" podczas IGF-u.
ATUM (NHTV IGAD) To gra o graniu w dwuwymiarową platformówkę. Swego czasu opisaliśmy ją już w tym miejscu, więc odsyłamy tam po więcej szczegółów. Poniżej zamieszczamy jeszcze zwiastun:
Back to Bed (Danish Academy of Digital Interactive Entertainment) Bob jest lunatykiem i, co gorsza, ma tendencje do zasypiania w niebezpiecznych miejscach (na przykład na dachach budynkach). Na szczęście jego podświadomy przyjaciel, Subob, którego kontroluje gracz, jest zawsze gotów mu pomóc. Zwracamy szczególną uwagę na niezwykły styl graficzny.
Blackwell's Asylum (Danish Academy of Digital Interactive Entertainment) Pierwszoosobowy horror dziejący się w szpitalu psychiatrycznym. Czy trzeba mówić coś więcej?
Farsh (NHTV) "Farsh" po persku to po prostu "dywan". I tak, Farsh jest grą o dywanie (choć, prawdę mówiąc, chętnie zobaczylibyśmy także grę o farszu). Czego jak czego, ale pomysłowości twórcom odmówić nie sposób.
Knights of Pen & Paper (Instituto de Ensino Superior de Brasilia + Universidade de Brasilia) Więc jest to turowa gra RPG garściami czerpiąca z klasyków gatunku. Ale! Zaskoczenie polega na tym, że zamiast kontrolować samych bohaterów, kontroluje się graczy w papierowej grze RPG. I Mistrza Gry też.
the mindfulxp volume (Carnegie Mellon University Entertainment Technology Center) Zestaw ośmiu minigier, z których każda jest małym eksperymentem starającym się wyjść poza utarte ramy w świecie gier.
Pulse (Vancouver Film School) Pierwszosobowa gra opowiadająca o przygodach... niewidomej dziewczynki. Czy jest cała czarna? Nie, nie jest, ponieważ główna bohaterka do poruszania się po świecie używa echolokacji. Niczym nietoperz. Albo Daredevil.
Zineth (Rensselaer Polytechnic Institute) Pozwólcie, że zacytuję: "Zineth to gra stworzona dla uczczenia prędkości, ruchu oraz Twittera". Tak, też niespecjalnie wiem, o co tu chodzi:
[za IGF]
Tomasz Kutera