Idea skierowanych tylko do prasy targów gier wideo powoli się przejada? Kolejni wydawcy rezygnują z obecności na tegorocznym E3
Jak tak dalej pójdzie, to w tym roku na E3 będziemy mogli podziwiać tylko Sony, Microsoft, kilku mniejszych wystawców i sporo pustej przestrzeni.
07.03.2016 12:25
Pod koniec stycznia Dominik pisał, że Electronic Arts rezygnuje z klasycznego stoiska na tegorocznych targach E3 i przeprowadzi jedynie konferencję poprzedzającą właściwą imprezę. Zamiast tego wydawca zorganizuje w czerwcu własne wydarzenie o nazwie EA Play, skierowane przede wszystkim do graczy. Podobną decyzję w ubiegłym tygodniu podjął Activision Blizzard, który co prawda pojawi się z nowym Call of Duty na stoisku Sony, jednak swojego mieć nie będzie.
W weekend natomiast dowiedzieliśmy się, że kolejnych dwóch wydawców postanowiło zrezygnować z udziału w targach. Disney i Wargaming zapowiedzieli właśnie, że na tegorocznym E3 ich stoisk nie uświadczymy. Jest to spowodowane faktem, że obie firmy chcą bardziej skupić się na bezpośrednim dotarciu do fanów, a do tego w przypadku Wargamingu idea imprezy nie pokrywa się z modelem biznesowym firmy. Poza tym chodzą też plotki, że ceny stoisk osiągają astronomiczne kwoty, często idące w miliony dolarów i wystawcy zwyczajnie mają tego dosyć. Przedstawiciel twórców World of Tanks tak o wszystkim się wypowiada:
Dodał też, że firma i tak skupia większość aktywności na swoich odbiorcach, podobnie jak Disney, który zamierza latem organizować własne, "skierowane bezpośrednio do fanów wydarzenia". Ciężko się z tym nie zgodzić, E3 to impreza głównie dla przedstawicieli mediów, a dopiero w ubiegłym roku wystawcy dostali pulę biletów do rozdania graczom. W tym roku akcja ma zostać powtórzona, ale wstęp nadal będzie dla większości zamknięty. W dobie Twitcha i YouTube’a można szybko i tanio przygotować własną konferencję, a poza tym jest wiele wydarzeń, na które gracze mogą wejść bez problemu, jak choćby Gamescom czy PAX. Do tego zorganizowanie własnej imprezy powoduje, że cała uwaga skupia się na jednej firmie i nie musi być dzielona między wystawców.
Oczywiście nie jest tak, że w tym roku na targach w Los Angeles nie uświadczymy niczego ciekawego. Swoją konferencję zapowiedziała Bethesda i bardzo ciekawi mnie, co firma zaprezentuje. Podobnie jak Take-Two. Właściciel Rockstara i 2K Games powiedział tylko, że szykuje na imprezę "coś wielkiego". Pytanie, co? Battleborn wychodzi w maju, czyli przed targami. Mafia III nie ma jeszcze konkretnej daty premiery. Rockstar z kolei do tej pory praktycznie nie pojawiał się na E3, ale skoro ma to być „coś wielkiego”, to może faktycznie doczekamy się zapowiedzi na przykład Red Dead Redemption 2? Albo w końcu jakiegoś fabularnego dodatku do GTA V?
Pozostaje czekać. Targi E3 odbędą się w dniach 14 – 16 czerwca tego roku.
[Źródło: VentureBeat]