Humble Indie Bundle: czas na krótką lekcję ekonomii
Dlaczego opłaca się robić promocje - na przykładzie Frozenbyte i ostatniego Humble Indie Bundle.
18.04.2011 | aktual.: 06.01.2016 13:11
Co jakiś czas w sieci pojawiają się paczki gier niezależnych pod szyldem Humble Indie Bundle. Kupujący sami mogą w ich przypadku zadecydować, ile zapłacą, a także ile ze swoich pieniędzy przeznaczą na samego dewelopera, ile na fundusz charytatywny Child's Play, a ile na Fundację Elektronicznego Pogranicza.
Ostatnio taką promocję zorganizowała firma Frozenbyte, która oferowała w niej pięć swoich produkcji, w tym dwie zupełnie nowe. Jesteście ciekawi czy to się opłacało?
Wygląda na to, że tak. W ciągu 48 godzin gry pobrano sto tysięcy razy, a zapłacono za nie 500 tysięcy dolarów (nieznane są statystyki dotyczące tego, ile zarobiły poszczególne instytucje).
Teraz liczba ta jeszcze wzrosła. Paczka zarobiła 650 tysięcy dolarów. Pobierający średnio zapłacili za nią 5,10 dolara. Co ciekawe, użytkownicy Windowsów średnio zaoferowali 4,10 dolara, Maków - 6,32 dolara, a Linuksów - 11,74 dolara. Znalazło się nawet parę osób, które zapłaciły... 2000 dolarów.
[via GamesIndustry]
Tomasz Kutera