Horizon Zero Dawn

Horizon Zero Dawn to postapokaliptyczna gra akcji autorstwa Guerrilla Games.

Horizon Zero Dawn
Paweł Olszewski

Horizon Zero Dawn to postapokaliptyczna gra akcji autorstwa Guerrilla Games. Studio zasłynęło do tej pory serią Killzone. Horizon to ich druga po Killzone: Shadow Fall gra stworzona z myślą o PlayStation 4. Podobnie jak poprzednie gry studia, Horizon Zero Dawn jest produkcją ekskluzywną, dostępną wyłącznie na sprzęcie Sony.

Twórcy zderzają w swojej grze prehistoryczne realia (łuki, dzikie plemiona, koczownictwo) z klimatami rodem z filmów science-fiction. Obecność tego ostatniego wiąże się z tym, że naprzeciw gracza stają zmechanizowane dinozaury. Ważną cechą Horizon Zero Dawn jest przy tym ich rozmiar – starcia nawiązują do gigantycznych monstrów, z jakich słynęła kiedyś seria Lost Planet.

  • Gatunek: gry akcji | Typ gier:  sandbox, scence-fiction, postapokaliptyczne | Rozgrywka: singleplayer | PEGI: 18
  • Deweloper: Guerrilla Games
  • Wydawca: Sony Interactive Entertainment
  • Dystrybutor: Sony Interactive Entertainment Polska
  • Platformy: PS4
  • Data premiery: 28 lutego 2017

  • Polska wersja językowa: napisy
  • Minimalne:

    • System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
    • Procesor: Intel Core i5-4460 3.2 GHz lub AMD FX-8350
    • Pamięć: 8 GB RAM
    • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 760 lub AMD Radeon R7 260X
    • Miejsce na dysku: 55 GB dostępnej przestrzeni

    Zalecane:

    • System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
    • Procesor: Intel Core i7-4790 3.6 GHz lub AMD FX-8370
    • Pamięć: 16 GB RAM
    • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 980 Ti 6 GB lub AMD Radeon R9 Fury X 4 GB
    • Miejsce na dysku: 55 GB dostępnej przestrzeni

    Horizon Zero Dawn przenosi nas do świata przyszłości po kataklizmie – zdaniem twórców upadek wielkiej cywilizacji będzie oznaczał jej powrót do prehistorycznych warunków życia: ludy wędrowne, prymitywne narzędzia, mieszkanie w szałasach i tego typu elementów. Podobnie jak w darwinowskiej teorii ewolucji, zawsze musi być jednostka silniejsza i w grze opuszczone gruzy cywilizacji przejęła technologia. Pozostawione przez ludzkość maszyny zbuntowały się, zmądrzały i rozbudowały swoje sztuczne organizmy, zamieniając się w groźne potwory. Potwory te inspirowane są żyjącymi w prehistorii gadami.

    Bohaterką Horizon Zero Dawn jest młoda wojowniczka Aloy, chcąca dowiedzieć się, dlaczego niebezpieczne istoty wyewoluowały. Jest wojowniczką i posługuje się łukiem, który jest jedną z najważniejszych broni w grze. Początkowo dostaje do ręki prymitywne narzędzie, ale z każdym pokonanym przeciwnikiem usprawnia go, wykorzystując części pokonanych istot i zamieniając go w prawdziwą broń przyszłości. Ważniejszy od fabuły jest jednak dla studia Guerrilla Games świat przedstawiony. Nowoczesne technologie i gruzy cywilizacji stykają się tam z dziką przyrodą. Interesującym elementem całości jest również fakt, że podobnie jak w przyrodzie, większe machiny atakują mniejsze.

    Rozgrywka w Horizon Zero Dawn jest zbliżone do typowego sandboksowego RPG. Twórcy oferując interesującą historię o upadku ludzkości zapewniają wiele zadań pobocznych i sekretów, odciągających naszą uwagę od głównego wątku fabularnego. Horizon Zero Dawn przypomina trzecioosobową strzelankę, choć ze względu na charakter naszego uzbrojenia (łuki, strzały z linami unieruchamiającymi wrogów, wybuchowe bełty), jest dużo wolniejsza od typowego shootera. O wiele ważniejszą rolę od siły rażenia odgrywa tu zdolność planowania. Inspiracją dla powstania tytułu był japoński Monster Hunter, ale wersja od Guerrilla Games bardziej pasuje do gustu Europejczyków.

    Sednem gry są starcia z ogromnymi, zmechanizowanymi bestiami, których pokonanie wymaga opracowania taktyki i następnie jej realizacji. Często wróg wcale nie jest wytrzymały, ale po prostu wymaga od gracza znalezienia czułego punktu i np. wcześniejszego ściągnięcia z niego pancerza. Pokonywanie ogromnych poczwar może zaowocować nowymi częściami, pozwalającymi na usprawnienie posiadanego ekwipunku. Poza widowiskowymi walkami, w ramach questów pobocznych (lub swobodnego biegania po mapie) zapolujemy także na mniejsze, nieraz występujące w stadach gatunki mechanicznych zwierząt. Również z nich zyskamy części niezbędne np. do wyrobu amunicji.Aloya, bohaterka Horizon Zero Dawn, jest zwykłym, wątłym człowiekiem, co sprawia, że pojedynki z wrogami wcale nie celują w widowiskowość – jedną z niewielu nadnaturalnych opcji jest tu możliwość obejrzenia przeciwnika na stopklatce z każdej strony, co pozwoli nam znaleźć jego słabe punkty. Nie mniej istotna jest możliwość skradania się, która pozwala jeżeli nawet nie na całkowicie uniknąć starcia, to chociaż ustawić się w dogodnej pozycji do ataku. Szeregowych przeciwników można w ten sposób nawet zabić bez zwracania uwagi stada. Mimo pozornej prostoty gameplayu, oferuje on potężne możliwości – twórcy na pierwszych fragmentach rozgrywki zaprezentowali, jak w łatwy sposób przy pomocy bełtów z linką przygotować zasadzkę na wroga. Po odpowiednim rozpięciu ich po okolicy niedaleko stadka przeciwników, można wystraszyć zwierzęta wybuchowym strzałem gdzieś w pobliżu, tak by w panice pobiegły w przeciwnym kierunku i wpadły w sidła.

    Ważną rolę w grze odgrywają także tajemnicze artefakty, będące pozostałością po dawnej cywilizacji. Wykorzystamy je nie tylko do poznania przyszłości, ale i próby odbudowy dawnej potęgi ludzkości. Horizon Zero Dawn wprowadza także mocno klasyczny system rozwoju postaci.

    Horizon Zero Dawn zostało zapowiedziane obok Uncharted 4 na targach E3 2015 podczas konferencji Sony. Twórcami gry są ojcowie marki Killzone, poszukujący nowych wyzwań przy projektowaniu gier. Produkcja dzieli silnik graficzny z Killzone: Shadow Fall, będącym jednym z tytułów startowych PlayStation 4. Technologia nazwana Umbra 3 zapewnia grze płynne 30 klatek przy rozdzielczości 1080p, przy dość sporym zakresie renderowania – dzięki temu gracz może wykorzystać wyżej położone partie lokacji w charakterze punktów obserwacyjnych.

    • Wysoka jakość oprawy graficznej Horizon Zero Dawn sprawiła, że wielu graczy poddawało w wątpliwość to, czy wizualizacja jest rzeczywiście fragmentem gry; Sony wydało oświadczenie, że produkcja była na targach odpalona przy użyciu PlayStation 4
    • Dodatkowe części do craftingu, jakie Aloya pozyskuje z większych dinozaurów, można zdobyć bez podejmowania walki z przeciwnikiem. Każdy nosi najcenniejsze części w przyczepionym do ciała pojemniku; bardziej spostrzegawczy gracz będzie mógł podkraść się do przeciwnika i strącić cenny gadżet na ziemię, następnie zaś uciec
    • po przyjrzeniu się pierwszym screenom, da się zauważyć pewne różnice w stroju głównej bohaterki na poszczególnych obrazkach. Jest tak dlatego, że noszony ubiór stanowi istotny element wpływający na zdolności Aloyi; ten zaprezentowany w czasie E3 miał dawać dodatkowe bonusy do skradania się i kamuflażu
    Źródło artykułu:Polygamia.pl
    Wybrane dla Ciebie
    Komentarze (0)
    © Polygamia
    ·

    Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.