Hm, czy to już druga dziś notka o Mass Effect 3?

Już wiem - informacją o mniejszej ilości zapowiedzi Bioware chciało uśpić naszą czujność.

marcindmjqtx

11.05.2011 | aktual.: 06.01.2016 12:52

Tym razem mamy detale podane w Official X-box Magazine.

Nie jest zaskoczeniem, że Cerberus znów się w grze pojawi. Za to nieco dziwi mnie, że niezależnie od tego jak skończyliśmy dwójkę, organizacja nie jest nam przyjazna. To po co ja się wahałem nad wyborem w finale? Podobno Shepard też nie będzie wiedział, dlaczego były pracodawca wysyła za nim zabójców. W dodatku żołnierze organizacji mają mieć równe mu umiejętności bojowe i będą stanowić spore wyzwanie. Oczywiście Komandor w końcu pozna powody nienawiści Cerberusa - dowie się tego od Człowieka-Iluzji (Illusive Man), który też powróci. Zaś sam Shepard wróci na łono Sojuszu (Alliance).

Walka ma się zmienić, by gracz robił coś więcej niż strzelanie i używanie umiejętności. Dużą rolę będzie odgrywać zajęcie odpowiedniej pozycji na polu bitwy oraz posiadanie planu jak przedostać się z jednego miejsca do drugiego. Nie ma szans, by całą bitwę przesiedzieć za jedną osłoną, konieczna jest mobilność. A osłony nie mają być sztucznie ułożonymi w tym celu workami z piaskiem i murkami - twórcy chcą, by lokacje miały sens i wyglądały jak prawdziwe miejsca, a nie zaprojektowane poziomy. Czeka nas zwiedzanie ogromnych przestrzeni - są konieczne, bo będziemy tam walczyć ze Żniwiarzami (Reapers) o rozmiarach dochodzących do prawie 200 metrów (600 stóp). A Shepard będzie podróżował po okolicy 15-metrowym mechem Cerberus Atlas. Jak mówią twórcy - lokacje z dodatku Kryjówka Handlarza Cieni (Lair of the Shadowbroker) są dobrym przykładem tego, jak teraz projektują poziomy. Nie zabraknie dynamicznych zmian otoczenia - sekwencja, gdzie biegniemy po wąskim chodniku, dookoła trwa walka, nagle wybucha rdzeń reaktora i fala uderzeniowa zrzuca nas w dół, to już potwierdzona atrakcja. Jeszcze w locie zdołamy kogoś złapać. Gracz ma mieć cały czas kontrolę nad postacią i świadomość, że zawsze może wydarzyć się coś niespodziewanego.

Odwiedzimy wreszcie świat Turian - Palaven oraz planetę Quarian - Rannoch. Czyżbyśmy mieli usunąć stamtąd Gethy? Czy Shepard wie, na co się porywa? Największą atrakcją będzie wizyta na ziemi - tu niespodzianka, bo nie będzie to standardowy Nowy Jork (choć może go jeszcze ZAPOWIEDZĄ), a megamiasto Seattle/Vancouver na zachodzie Stanów. Ma być olbrzymie, a co ciekawsze odwiedzimy je przed i po inwazji Żniwiarzy. Podobno projektowano je na podstawie map Google'a.

Potwierdzono, że pojawi się jakiś rodzaj wprowadzenia dla nowych graczy, ale raczej nie będzie to komiks znany z dwójki na PS3. Idea pozostanie ta sama - to będzie ładny generator zapisanego stanu gry.

Zastanawiam się czy nie ogłosić jakiegoś protestu - nie chcę pisać notek o ME3, chcę mieć jakąś przyjemność z grania w tę grę.

Bioware, zwolnij! Leave Mass Effect 3 alone!

Paweł Kamiński

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360electronic arts
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.