Hideo Kojima chce seksowniejszych postaci w Metal Gear Solid 5
I ma ku temu powody. Czy dobre?
06.09.2013 | aktual.: 21.01.2016 16:44
Niektórzy mogli poczuć się zaskoczeni tweetami ojca serii Metal Gear Solid. Kojima przyanł wprost, że poprosił projektanta Yoji Shinkawa, by przemodelował niektóre postacie w Metal Gear Solid 5, aby były seksowniejsze. Czemu? Równie szczerze przyznał, że chce w ten sposób zachęcić fanów-cosplayerów do przebierania się za nie oraz sprawić, by figurki na podstawie postaci sprzedawały się lepiej.
fot. twitter.com/HIDEO_KOJIMA_EN
Najlepszym przykładem jest tu Quiet - niema snajper pokazana w zwiastunie Metal Gear Solid 5 z targów E3.
Kojima zaznaczył jednak, że strój jaki planuje dla nowszej, bardziej erotycznej wersji Quiet może nie nadawać się nawet dla śmiałych cosplayerów:
fot. Konami via Eurogamer
Jego wypowiedzi wywołały mieszane reakcje w sieci, więc dziś podczas sesji pytań i odpowiedzi Kojima, Shinkawa oraz modelka Stefanie Joosten, na której wzorowana jest Quiet, postanowili wyjaśnić nieco wątpliwości.
Kojima sprostował, że mógł źle dobrać słowa:
Być może określenie "erotyczne" nie było właściwym słowem na to, o czym myślałem. Staram się stworzyć unikatowe postaci, jedną z takich jest Quiet. Jest naprawdę wyjątkowa, więc chciałem dodać jej nieco seksapilu. Nie miała być erotyczna, a właśnie seksowna. Shinkawa wyjaśnił też, że słowo "seksowny" nie musi być odnoszone tylko do kobiet:
Moim zdaniem, takie mogą być nie tylko postacie, ale też przedmioty - czasem patrzę na broń czy pojazd i myślę "To jest całkiem seksowne" (...) Podobnie widzi to sam Kojima
Zauważycie to (gdy będziecie grać), ale jest mało dialogów więc chcieliśmy, by każda postać wyrażała swój charakter poprzez wygląd. A "seksowne" odnosi się do facetów, broni, pojazdów - to część tej charakterystyki. Joosten przyznała, że nieco ją to zaskoczyła
Oczywiście, byłam zaskoczona, gdy po raz pierwszy zobaczyłam strój Quiet. Ale wydaje mi się, że pasuje do świata Metal Gear. Nie mogę za wiele o tym powiedzieć, ale pan Kojima ma swoje powody, by Quiet wyglądała tak, jak wygląda. Gracze muszą poczekać na wyjaśnienia. Niestety przekonamy się o tym dopiero po premierze gry.
A na poniższym teledysku możecie zobaczyć, jak z żywej osoby powstała growa Quiet.
Paweł Kamiński
[Twitter Kojimy via Polygon 1, 2]