Hard Reset będzie strzelanką w starym, dobrym stylu. Inspiracje: Doom, Quake, Painkiller
Hard Reset to zapowiedziana bardzo niedawno temu, polska strzelanka, która ukaże się tylko na PC. Ciągle nie wiemy o niej zbyt wiele. Na szczęście nowe szczegóły na jej temat właśnie pojawiły się w sieci.
30.07.2011 | aktual.: 06.01.2016 12:14
Wszystko dzięki wywiadowi, jaki Michał Szustak, jeden z twórców, udzielił serwisowi Gamespot. Czego więc się dowiedzieliśmy?
Między innymi tego, że prace nad grą toczą się już od kwietnia 2009 roku. Twórcy nie chcieli jej wcześniej zapowiadać, bo nie lubią budowania niepotrzebnego hype'u. Woleli zrobić to dopiero teraz, w momencie, gdy do premiery zostały zaledwie miesiące. Inspiracje gry to oczywiście cyberpunk, z takimi jego przedstawicielami na czele, jak Gibson czy Dick. Historia zapowiada się raczej typowo, ale smaczku może dodać właśnie klimat czy fakt, że główny bohater jest chory psychicznie.
Najciekawsze jest jednak to, jak Szustak opisuje rozgrywkę w Hard Reset. Ma to być powrót do gier takich jak Doom, Quake czy Painkiller. Nie dostaniemy więc żadnych skrytpowanych akcji, Hard Reset nie będzie też zbiorem prostych korytarzy, przez które będzie się po prostu przebiegać (jak wygląda wiele współczesnych strzelanek). Wręcz przeciwnie, ma nas czekać trochę kombinowania jak za starych, dobrych czasów. Czy pojawią się w związku z tym dawno zapomniane karty do otwierania drzwi? Być może. Na pewno będą sekrety i jakiś rodzaj apteczek, bo z samoregenaracji zdrowia zrezygnowano.
Powrót do starych form to sposób na odświeżenie gatunku? Być może, ale ciekawie to wygląda w sytuacji, gdy wspomni się to, o czym mówił Adrian Chmielarz w wywiadzie, którego udzielił Polygamii. Painkiller, pierwsza gra People Can Fly, był staroszkolną strzelanką między innymi dlatego, że tak mały wtedy zespół miałby problemy ze zrobieniem czegoś innego. Z Hard Reset może być podobnie. I kto wie, być może znów tego typu manewr okaże się strzałem w dziesiątkę.
Warto wspomnieć także o tym, że w grze nie będzie żadnego trybu wieloosobowego. Trochę szkoda, ale znów - tak mały zespół prawdopodobnie nie byłby w stanie odpowiednio dopracować i jednoosobowego, i sieciowego modelu rozgrywki.
Na koniec: nowy zwiastun Hard Reset, tym razem z fragmentami samej gry: