Half-Life to nie tylko marzenia o trójce. Grupa modderów przenosi drugą część na silnik jedynki

Half-Life 2: Classic to demake, a jednocześnie coś, co wcale nie jest tak niepopularne, jak moglibyśmy sądzić.

Half-Life to nie tylko marzenia o trójce. Grupa modderów przenosi drugą część na silnik jedynki
Bartosz Stodolny

18.09.2017 15:13

Może to i dobrze, że powstaje tyle remake’ów czy remasterów. Lata mijają, sprzęt idzie do przodu, a jeśli ktoś dopiero zaczyna przygodę z grami, na przykład kupując konsolę 8 generacji, traci szansę na zapoznanie się z klasykami. Przecież dzięki remasterom można zagrać w pierwsze trzy części Uncharted albo The Last of Us na PS4 bez krwawienia z oczu. Również dzięki odświeżonej wersji moja dziewczyna mogła poznać najlepsze Call of Duty w historii grając w cywilizowanej rozdzielczości i podziwiając sensownie wyglądające tekstury.

No dobra, ale to są remastery czy tam inne remaki. W przypadku Half-Life 2: Classic mówimy natomiast o demake’u, czyli celowemu „ubrzydzeniu” dwójki, a konkretnie przeniesieniu jej na silnik pierwszego Half-Life’a.

[HL2 in GoldSrc] Half-Life 2: Classic POINT INSERTION Early Demo Teaser

Ekipa początkowo składała się z pięciu osób, natomiast po opublikowaniu dema zawierającego pierwszy rozdział gry, do zespołu dołączyła kolejna piątka. Plany są ambitne, a twórcy planują aktywnie angażować społeczność, choćby przez ankietę z pytaniami o przyszłość projektu, ale będąc realistą szczerze wątpię, żeby udało się przenieść całą grę. W pewnym sensie przyznaje to też Sockman111, lider grupy, który pisze na ModDB, że zamierzają zrobić ile się da, a resztę ewentualnie dokończy ktoś inny.

Obraz

Przy Master Chiefie zatrzymamy się na dłużej, bo powstał demake Halo na Atari 2600. Mało tego, gra została wydana na kartridżach i sprzedawana z oficjalnym błogosławieństwem Bungie i Microsoftu. A żeby było jeszcze ciekawiej, za Halo 2600 odpowiada Ed Fries, były wiceprezes do spraw wydawania gier w… Microsofcie.

Halo 2600: Atari 2600 Game from 2010!

To co następne? Hard Reset De-dux? A może StarCraft: Demastered na silniku pierwszego Warcrafta?

Bartosz Stodolny

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościmodyhalf-life
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.