Half-Life: Alyx bez VR‑u? Jest na to naprawdę niezły mod

Nie każdego stać na sprzęt VR. Nie każdy dobrze się czuje w wirtualnej rzeczywistości. Nie każdy ma przestrzeń na machanie "na ślepo" łapkami. Oto rozwiązanie.

Half-Life: Alyx
Half-Life: Alyx
Źródło zdjęć: © Valve
Barnaba Siegel

"Half-Life: Alyx. Oto najważniejsza gra kolejnej dekady" - pisał rok temu Bolek Breczko. I nie był jedynym, któremu w głowie zawróciło zarówno nowa odsłona kultowej gry, jak i wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości. Średnia 93/100 mówi sama za siebie.

Ale jak już ustaliliśmy na wstępie, VR generuje szereg problemów. Na ratunek przyszedł modder "SoMNst", który od roku ciężko pracuje nad przełożeniem specyficznego obrazu z gogli na płaskie ekrany monitorów. Prace jeszcze trwają, ale aktualny efekt jest taki:

Najsłabiej wypada jeszcze sterowanie. Ale nawet w tej wersji "Half-Life: Alyx - No VR Mod" wygląda na absolutnie grywalny. Pytanie tylko, oczywiście poza tym, czy nie wjedzie Valve z banhammerem, czy to ma w ogóle sens?

"Gdyby w "Half-Life: Alyx" można było zagrać w wersji dwuwymiarowej, czyli na monitorze z myszką i klawiaturą, to ta gra była by po prostu nudna. (...) Siła "Half-life. Alyx" polega na tym, że jest idealnie stworzona pod nowy format rozrywki, czyli wirtualną rzeczywistość, bo tutaj nawet najmniejsza czynność urasta do nowej rangi" - pisał Bolek w recenzji.

I trochę tak to wygląda na filmiku wyżej - jak powolna, przeciętna gra. Ale i tak fajnie, że "No VR Mod" powstaje. Nawet jeśli ktoś rozbije skarbonkę i oczyści pokój z gratów, ale ma nudności przy graniu z goglami, to nie wytrzyma tam dłużej niż 5 minut.

Mod jeszcze nie jest dostępny, a "SoMNst" zbiera na jego rozwój na Patreonie.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
valvewirtualna rzeczywistośćwiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.