GTA V na PC opóźnione. Nie zagramy w styczniu, ale znamy wymagania sprzętowe
Są też dobre wiadomości. Tak, chodzi o sieciowe skoki.
O plotkach dotyczących opóźnienia pecetowej premiery jednej z najbardziej oczekiwanych gier roku na tej platformie już pisaliśmy. Komentował je nawet Rockstar twierdzący, że nic oficjalnie nie zostało ogłoszone. Cóż, dzisiaj wiemy już, że nie zagramy w styczniu. Gra miała trafić do sklepów 27 stycznia, ale Rockstar przesunął premierę. Teraz spodziewamy się jej 24 marca.
Nie jest to wielkie zaskoczenie. Dobrze wiemy, jak marnie poprzednia część serii działała na komputerach osobistych. Sam fakt, że GTA V nie trafiło na PC razem z wersjami na konsole nowej generacji dawał do myślenia. Rockstar oczywiście przeprasza i zapewnia, że dodatkowe tygodnie są potrzebne do należytego przetestowania gry.
GTA V na PC, PS4 i Xboksa One Dobra wiadomość - przynajmniej dla konsolowców - jest taka, że jeszcze przed premierą GTA V na PC, do GTA Online na platformach, na których gra jest dostępna, trafią wyczekiwane od dawna sieciowe skoki, w których gracze będa musieli współpracować, by zrealizować kilkufazowe misje.
Rockstar podzielił się też wymaganiami sprzętowymi dla wersji pecetowej:
Minimalne:
- System: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1, Windows Vista 64 Bit Service Pack 2
- Procesor: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs) / AMD Phenom 9850 Quad-Core Processor (4 CPUs) @ 2.5GHz
- Pamięć: 4GB
- Karta graiczna: NVIDIA 9800 GT 1GB / AMD HD 4870 1GB (DX 10, 10.1, 11)
- Karta dźwiękowa: obsługująca DirectX 10
- Miejsce na dysku: 65GB
Rekomendowane:
- System: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1
- Procesor: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350 @ 4GHZ (8 CPUs)
- Pamięć: 8GB
- karta graficzna: NVIDIA GTX 660 2GB / AMD HD7870 2GB
- Karta dźwiękowa: obsługująca DirectX 10
- Miejsce na dysku: 65GB
[źródło: Rockstar]
Maciej Kowalik