GTA Online zoptymalizowane przez gracza. Czasy ładowania o 70 proc. krótsze!

Jeden z graczy GTA Online odkrył, z czego wynikają bardzo długie czasy ładowania w grze Rockstara. I zaproponował rozwiązanie.

GTA Online zoptymalizowane przez gracza. Czasy ładowania o 70 proc. krótsze!GTA Online
1

Fan "GTA Online" i programista, korzystający z GitHuba pod pseudonimem tostercx, postanowił przyjrzeć się sprawie zaskakująco długich czasów ładowania gry Rockstara. Są one o tyle zaskakujące, że zdają się być niezależne od platformy, na których działa gra. Pojawiają się nie tylko na słabszych PC i starszych konsolach, ale również na sprzętach nowej generacji z szybkimi dyskami SSD.

Sprawę w szczegółach tłumaczy Digital Foundry. Tostercx badając sprawę tych długich loadingów odkrył, że nie są one związane z obciążeniem dysku czy połączenia sieciowego. W windowsowym menadżerze zadań zauważył, że zamiast tego gra obciąża w 100 proc. jego procesor, korzystając z jednego wątku.

Przyglądając się bliżej odkrył, że wynika to ze sposobu, w jaki gra indeksuje dostępne graczowi w świecie gry przedmioty. Zapisywane są one jako lista w 10-megowym pliku tekstowym i za każdym razem, gdy jest na niej wprowadzana jakaś modyfikacja, program sprawdza wszystkie wpisy i poprawność ich indeksów.

Początkowo nie stanowi to wielkiego problemu, ale wraz ze zwiększaniem się liczby przedmiotów prowadzi do tego, że program musi jednorazowo dokonać 1 984 531 500 (niemal 2 miliardy) porównań. A to trwa.

Wydaje się, że gra robi to by sprawdzić, że na liście nie pojawiły się duplikaty. Według użytkownika tostercx cały proces jest jednak niepotrzebnie złożony i prowadzi do wielokrotnego sprawdzania również pustych list. Według niego da się go znacząco skrócić. I takie też rozwiązanie zaprogramował.

Jego modyfikacja, którą udostępnił na GitHubie, skraca czasy ładowania o ok. 70% (z sześciu minut do niecałych dwóch). Jednocześnie jednak modyfikuje pliki gry, co jest równoznaczne z hakowaniem - i może skutkować zbanowaniem gracza w przypadku jej użycia.

W tym wypadku więc z odkrycia gracza musi teraz skorzystać sam Rockstar, by jego efekty były odczuwalne dla graczy.

Jeżeli to w jakiś sposób dotrze do Rockstara: rozwiązanie tych problemów nie powinno zająć jednemu programiście więcej niż dzień. Proszę zróbcie coś z tym.

Pisze tostercx.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne