Gry stworzone w XNA się nie sprzedają?
Gamasutra dla dobra ludzkości skontaktowała się z deweloperami tworzącymi w XNA pytając ich o wyniki sprzedaży ich produkcji, które możecie znaleźć w zakładce Community Games. Co prawda są to rezultaty dla raptem 24 tytułów i na pewno brakuje kilku większych produkcji to mimo wszystko można wyciągnąć kilka wniosków.
31.03.2009 | aktual.: 11.01.2016 18:23
Przede wszystkim liczba ściągniętych wersji testowych przekłada się w bardzo słabym stopniu na sprzedaż samego tytułu. Dodatkowo same gry są też bardzo rzadko testowane, za co winę ponosi poniekąd Microsoft. Faktem jest, że brak praktycznie jakiejkolwiek reklamy i praktycznie zerowy odzew ze strony prasy branżowej, która nie interesuje się tego typu produkcjami powoduje, że sami gracze nie zwracają uwagi na gry tworzone przez społeczność. Gamasutra dała przykład np. Groov, którego sprzedaż znacząco skoczyła po pojawieniu się krótkiej wzmianki o tytule na jednym z podcastów Listen UP. Interesujący jest też fakt, że gracze nie chcą raczej inwestować więcej niż 200 MSP, więc wychodzi na to, że nie liczy się dla nich więcej zawartości, a raczej impuls, który skłania ich do wydania niewielkich pieniędzy.
Po głębszą analizę zapraszam do źródła.