Gry społecznościowe są jak seriale

Czym się różnią "normalne" gry od tych, które możemy znaleźć na serwisach społecznościowych? Mniej więcej tym, czym filmy od seriali.

marcindmjqtx

One2tribe to firma, którą możecie znać z produkcji gier społecznościowych, jak również Wiedźmina: Versus na iPhone i przeglądarki. W ostatnim rankingu magazynu Computerworld została za jedną z 10 najbardziej innowacyjnych spółek z branży IT. Nie o tym jednak jest ta notka. Branża gier cały czas rośnie i zajmuje kolejne nisze. Nic więc dziwnego, że poszczególne jej gałęzie zaczynają się od siebie coraz bardziej różnić i przyciągają do siebie różnych odbiorców. Jak tłumaczy Wojciech Ozimek:

Rynek gier społecznościowych każdego roku wzrasta o 40%, podczas gdy tradycyjnych gier zaledwie o 8%. Ma jednak zupełnie inną charakterystykę niż rynek tradycyjny - gracz społecznościowy gra gdzie indziej i kiedy indziej niż tradycyjny, inaczej płaci i równie często jest kobietą, jak i mężczyzną. Wytwórnie dużych gier są jak producenci filmowi. Natomiast my mamy więcej wspólnego z producentami seriali telewizyjnych. Duża produkcja to stopniowe budowanie napięcia aż do dnia wielkiej premiery, a potem zbieranie pieniędzy z rynku. My mamy nieustanny kontakt z graczem niczym operator telekomunikacyjny i staramy się, aby każdy produkt systematycznie utrzymywał rentowność. W sumie ciekawe, jak w tę analogię wpasowują się rozmaite rozszerzenia, czy rozgrywki w trybie multiplayer, o grach o serialowej strukturze już nie wspominając. W końcu producenci "tradycyjnych" tytułów również starają się przyciągnąć na dłużej gracza do konsoli, czy peceta, tak by ten jak najdłużej trzymał płytkę w napędzie i nie oddał jej do sklepu czy na wymianę. Jak widać pomysły są tu podobne.

Piotr Gnyp

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.