Gry rozwijają. Potwierdzają to badania nad Civilization V

Civilization V to przedostatnia odsłona popularnej serii strategii turowych, w których gracz zarządza rozwojem nowej cywilizacji. Nie jest to zadanie łatwe i wymaga od sporo zaangażowania. Okazuje się, że czas poświęcony na granie nie idzie w las.

Civilization V
Civilization V
Źródło zdjęć: © Steam

16.08.2022 12:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Gry strategiczne potrafią pochłonąć masę czasu i wymagać od graczy pełnego zaangażowania. Największe tytuły, takie jak produkcje studia Paradox czy gry z serii Civilization dla prawdziwych fanatyków mogą być źródłem rozrywki na długie lata. Bycie w nich mistrzem wymaga poświęcenia setek lub tysięcy godzin. Ktoś mógłby powiedzieć, że to zmarnowany czas, ale naukowcy sądzą inaczej.

Na Reddicie pojawił się wątek dotyczący badań nad wpływem grania w Civilization V na kompetencje kierownicze. Samo badanie przeprowadzono w 2020 roku, ale dopiero teraz zyskało ono popularność wśród graczy. Okazuje się, że wpływ popularnej strategii Firaxis Games na graczy jest jak najbardziej pozytywny.

Do udziału w badaniu zaproszono 40 studentów, którzy mieli grać w Cywilizację. Nie byli to doświadczeni gracze. Jak czytamy w badaniach, określili oni, że w piątą odsłonę serii grali od 3,8 do 260,3 godzin, co dało średnią nieco ponad 39 godzin. Jeśli chodzi o starsze części gry - uczestnicy badania spędzili przy nich średnio 23,9 godzin. Ponadto twierdzili oni, że średnio spędzają około czterech godzin tygodniowo przy grach wideo.

W ramach badania zorganizowano dziesięć czterogodzinnych sesji wieloosobowych, w każdej z nich brali udział inni, losowo dobrani studenci. Nie widzieli oni swoich ekranów, nie mogli ze sobą rozmawiać, jedyną metodą komunikacji był chat wewnętrzny. Wszyscy mieli grać na pełnym zaangażowaniu - to miały zagwarantować nagrody przygotowane przez organizatorów badania.

Po rozegranych sesjach studenci zostali poddani serii ćwiczeń. Okazało się, że ci, którzy dobrze radzą sobie w Civilization V, jednocześnie osiągnęli wyższe wyniki w testach badających kwestie organizacji, planowania i rozwiązywania problemów.

Ponadto badacze twierdzą, że po przeanalizowaniu interakcji wewnątrz gry i rozmów z chatu, można ocenić komunikatywność i osobowość danej osoby, co również mogłoby przydać się w kontekście poszukiwania pracownika.

Karol Kołtowski, dziennikarz Polygamii

Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.