Gry przyćmią inne rozrywki

Do takich wniosków doszedł Mike Griffith z Activision-Blizzard w przemówieniu na temat przewagi gier wideo nad innymi mediami na CES 09. Rzecz jasna jego opinia dotyczy USA i aby ją uargumentować, użył wielce ciekawych danych dotyczących tego rynku w latach 2003 - 2007. Okazuje się że w tym okresie sprzedaż biletów w kinach spadła o 6%, muzyki o 12%, a sprzedaż DVD utrzymywała się na stałym poziomie. W tym samym czasie aż o 40% wzrosła liczba sprzedawanych gier. Griffith podsumował to tak:

Gry przyćmią inne rozrywki
marcindmjqtx

„Filmy, muzyka i telewizja to wszystko branże, które albo przeżywają stagnację, albo wręcz się kurczą. Wydaje się, że gry przyćmią wszystkie inne formy elektronicznej rozrywki w ciągu następnej dekady.” Dodał także coś, z czym trudno mi się nie zgodzić:

„Gry to już nie zaplanowane z góry wycieczki po liniowych labiryntach. Stały się pełnoprawnym medium do opowiadania rozbudowanych historii i mogą śmiało rywalizować z filmami. Zwłaszcza, że film to pasywna rozrywka, a w grze gracz bierze czynny udział i bardziej się w nią angażuje.” Ja również współczesne gry postrzegam w ten sposób, liczy się dla mnie przede wszystkim dobra historia i wciągające uniwersum, dlatego właśnie z miejsca pokochałem Mass Effect. Rzecz jasna bez odpowiedniej grywalności się nie obejdzie, ale martwi mnie strona, w którą poszło Nintendo i która jest odejściem od takiego postrzegania gier o jakim mówi Griffith.

Na zakończenie swojego wystąpienia przywołał on także sukces Guitar Hero, na które gracze wydali już miliard dolarów i przypomniał, że jednocześnie znacząco spadła sprzedaż płyt CD. Choć w dobie popularności formatu mp3 to akurat nie powinno nikogo dziwić. Tak czy owak, wypada mi zgodzić się z opiniami Griffitha, bo sam jeśli mam świetną grę, to przedkładam ją nad inne rozrywki.

Marcin Lewandowski

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościrynekopinie
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.